11 december 2018

Tisdagmorgon

Började bra men slutade lite tråkigt!
Ja jag satte mig på trainern för ett morgonpass med sikte på runt ikring de sedvanliga 5-6 varven London Classique men si det blev bara 4 varv sedan fick jag springa på toaletten. Jag har antingen blivit smittad av någon bakterie på jobbet eller ätit någon dålig mat för jag har fått springa rätt många gånger och jag kräks inte utan det är andra vägen det kommer.
Trist men bara att bädda ner sig dricka te och rida ut stormen så att säga!

Gårdagens eftermiddagspass

Hem från jobbet

Innsbruckring 3 varv + 1 varv 2018 UCI Worlds course!
Ja sedan saknas det gårdagens eftermiddags- och kvällspass. Kommer här!
Nu har jag sovit från klockan 22 igår till runt 9-tiden idag och det verkar som det lugnat ned sig i kistan. Angående gårdagens pass så kan man konstatera att jag var väldigt nöjd med att ta mig hem utan att ramla för på sina håll så vare oplogat trots nederbörd som kommit till igår då innan det var regn och varmt den oplogade delen var farlig för där spårade framhjulet ordentligt så det var till att bara ta det lilla lugna. Mest otippat var ju att det inte var plogat sista biten upp från pumpstationen utmed 97:an upp till sjukhuset där det alltid brukar vara plogat, nu traktorförare kanske?
Jaja sedan hem och där hade vi att stöka lite innan jag kunde köra bort skräp på tippen. Därefter middag med frun innan jag efter en kort stunds vila drog igång kvällspasset på trainern då för att slutföra gårdagens träning. Det vart som synes Innsbruck där jag inledde med Innsbruckring ett varv innan jag gick på det jobbiga 2018 UCI Worlds Course varvet som mäter 23,65 km. Efter det så cyklade jag ytterligare 2 varv Innsbruckring innan jag fått ihop 1,5 timme som jag siktade på. Delvis hårt delvis lätt, Worlds-banan tog snudd på 44 minuter där snittade jag 312 watt(3,6 w/kg)! Utöver det hade jag 2 hårda segment på slutet det första segmentet var på 5 minuter där jag gick på allt jag hade i stort sett 5 minuter 344 watt(4 w/kg) och 131(80%) bpm!
Å sedan sista påslaget innan nedvärmningen som var på 1 minut där jag som synes hade samma puls 131(80%) bpm men liite högre effekt 441 watt(5,1 w/kg)!
Hoppas nu på ett snabbt tillfrisknande så det inte blir alltför stort tapp.

3 kommentarer:

  1. Trist det mats. hoppas det ger med sig fort.
    Själv provade jag att ramla lite i morse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aajj! Hur gick det Stephan! Tittade ut genom köksfönstret när jag var och hämtade en kopp kaffe det ser ut att vara både isigt och spårigt på vägbanan. Vete fan om jag hade cyklat till jobbet idag...

      Radera
  2. Ingen fara alls gick sakta, men var jävligt spårigt och dåligt just där. Annars var det bra. Hoppas det känns bättre i kistan.

    SvaraRadera