18 november 2018

Innsbruck både klättring och plattcykling

Mmm jag började med att cykla från startbannern till starten för Innsbruck KOM forward 7,43 km mäter backen och den har en snittlutning på 5%, jag körde första varvet inte alltför hårt till dess det var 2,6 km kvar då slog jag på ordentligt sluttid 23:51 / 18,7 km/h / 306 watt(3,6 w/kg) / 124(76%) bpm maxpuls 149(91%) bpm / 71 rpm i kadens! Sedan nedför backen och en stunds återhämtning innan andra varvet och nu var det på från första till sista km:ern av klättringen all out effort med andra ord!!! Jag cyklade detta varv på 20:34 / 21,7 km/h / 365 watt(4,3 w/kg) / 138(84%) bpm maxpulsen uppe i 150(91%) bpm / 69 rpm i kadens! Sjukt jobbigt! Jag hade 2 tyskar 5 minuter före mig som låg på ungefär samma pace som mig i bägge klättringarna så man kan säga att jag hade 2 harar före mig eftersom jag på både första och andra varvet hade deras sluttider att gå på när jag hade 2,6 km kvar. Lyckades hålla dem bakom mig på bägge klättringarna men fy fan va jobbigt det var, som det ska när man kör 20 minuters intervaller, framför allt den andra där jag verkligen gick på max hela klättringen!
När jag kom ner från backen så körde jag 2 varv Innsbruckring reverse paceat ungefär 3,0 w/kg per varv. Varvtiderna låg på 12:42 och 12:48 ganska paceat om man får säga det själva.
Nå då så! Veckans träning avklarad det var visst samma totaltid som förra veckan vilket jag absolut inte trodde när jag funderade på denna vecka i och med att jag var borta tor-fre. Givetvis räntade gårdagens grymma distanspass utomhus med gravelbiken  bra på totalen för veckan 16:08.


Månadstotalen har kommit upp i 40:50 74% av de planerade 55 timmarna.
Ny vecka nu lite kallare ute om SMHI har rätt i sin prognos gör troligen att det kan komma att svänga över mot trainerträning mer och mer.
Kollade lite snabbt på det här med att cykla utomhus i november och jag kan konstatera att jag redan nu slagit alla personliga rekord som finns. Ser ut så här om jag kollar från år 2012 och framåt:

2012: 2 pass / 77,81 km
2013: -
2014: 20 pass / 228,66 km
2015: 5 pass / 139,37 km
2016: -
2017: -
2018: 21 pass / 461,70 km hittills i november månad.
Som synes jag har inte speciellt många timmar ute efter oktober månad men det har varit mycket varmare detta år i november det är därför jag kunnat fortsätta hoja ute. Återstår att se vart det landar 12 dagar kvar bara sedan är dessutom inne i december månad. Snart vår igen va! ;-)
Bara bita i så är vi där snart, tralalalaaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar