11 november 2018

Ett riktigt skitpass!

Ja vad säger man prognosen från SMHI inget regn runt 5 grader och 3-4 m/s! Verkligheten efter 5 minuters cykling duggregn 2 grader och 4-8 m/s! Jag kämpade på och fick ihop 2, 3 och 4 mil men där började jag känna hur blöt och frusen jag var inifrån och ut handskar skor och kläder var nu så pass blöta att det var nerkylning på gång om jag fortsatte mycket längre såg att jag på 2 timmar och snudd på 10 minuter fått ihop nästan 52 km. Återstod alltså ungefär 48 km till 10 mil vilket var ungefär 2 timmar och 15 minuters fortsatt cykling i det tillstånd jag var i var det helt otänkbart. Som detta inte var nog så gick framlyset mitt fina Magicshine sönder i fästet på styret efter dryga 4 mil cyklade, det går inte är reparera heller både skruvfästet och även sladden in i lampan är trasiga! Så jag hade inget framlyse vilket inte heller var någon hit med tanke på att många av de mil som var kvar skulle göras på landsväg så nej det fick vara nog jag gav upp!
Jag fick ihop 51,44 km på 2:09:30 det fick räcka för utomhus cyklingen så här långt jag återkommer med totaler när jag kört trainerpasset senare idag. Nu måste jag fixa fram ett nytt framlyse annars kan jag inte cykla till och från jobbet i veckan... Suck dubbel suck!
Det enda som var ok var bastun efter passet den var såå skön så det fanns inte :-)
Skitpasset i Relive!
Update!
Provat skruva ihop framlyset och använt locktite för att eventuellt få det att sitta som det ska men troligen blir det nyinköp av lampa. Det batteridrivna lyset för tjänstgöra så länge återstår att se om min lagning håller men hur som behöver jag upphandla ett nytt starkt framlyse!
Nu har jag nästan kört in dubbdäcken också de är nu uppe 387,89 km återstår ynka 13 km... ;-)
Apropå Gran Fondo så ser jag nu i min Trophy case att jag aldrig tagit ett Gran Fondo från december till mars mina Gran Fondo har alltid kommit mellan april och oktober. November endast ett år nämligen 1 november 2015! Så det ska nog mycket till om jag ska lyckas med detta vi får väl se om SMHI lyckas bättre nästa helg för då är det utlovat +5 grader och sol, återstår att se kanske kanske.

5 kommentarer:

  1. Tråkigt att du blev kall. Själv gick det bra i mina 2 timmar. Hade kunnat vara ute längre nen har inte tid. Lite mycket nu. Vi hållet på att flytta så man har sprungit i trappor i veckan men mest i fredag lördags.

    SvaraRadera
  2. Ser att du började cykla när jag avbröt. Problemet var att det började regna i princip direkt när jag började cykla så efter 1,5 timme var jag genomblöt utifrån och in då började jag frysa på riktigt å då avbröt jag genomblöt!
    Ja det slutade regna när jag gav upp men då var jag ju redan genomblöt så ingen ide att cykla sig sjuk tyckte jag. Har jag tur så kanske nästa helg. Men roligt var det fan ta mej INTE!
    Ahh trappträning, träningsvärk i vadmuskler brukar vara lika med trappor! Vart flyttar ni om man får fråga?

    SvaraRadera
  3. Hade väldig träningsvärk förra helgen. Nu har det inte blivit så farligt. Köpt en lägenhet på burströmskan. Överger hertsön efter 8 år där.
    Nu är det värsta gjort men blir lite mindre träning k veckan med.

    SvaraRadera
  4. Ah! Fint område vi bodde på krongårdsringen på örnäset innan vi flyttade till Sunderbyn.

    SvaraRadera
  5. Tror att vi kommer trivas bra här. Sovit nu sedan i fredags och är väldigt Lungt och fridfullt. Men blir bättre när allt är i ordning.

    SvaraRadera