10 oktober 2018

Intervallpass på trainern som utlovat var


Det vart 5 x 5 minuter låg kadens hög effekt med 5 minuters vila mellan varje intervall. Extremt jobbiga 5 minuter må jag säga. Dessutom försökte jag hålla rätt hög intensitet även under viloperioden vilket vart rätt jobbigt på de två sista viloperioderna innan nedvärmning efter femte och sista intervallen. Pulsmässigt så snittade jag 140(85%) bpm kadensen hamnade på 70 rpm. Jag avstår att nämna snitteffekt för den är alldeles för hög när det är elite trainerns effektmätning som står för resultatet. Men som det kändes stenhårt intervallpass som definitivt räknas i min bok i alla fall. Å med det så fick jag ihop 2:40:16 total träningstid idag, veckan nu uppe i 6:46:04! Månadsmålet 13:40 vilket är 27% av de beräknade 50 timmarna.

2 kommentarer:

  1. Du matar på bra du, särskilt för att vara oktober månad.

    SvaraRadera
  2. Starkare än någonsin Tomas! Jag har nog aldrig varit mer vältränad än nu, har fått vara frisk ända sedan återkomsten från kraschen 2017 å även om jag kört utan planering så kör jag som bekant både hårt, löst och varierat. Därav intervallerna som igår, jag räknar in denna träning som nivåhöjare i det långa perspektivet.

    SvaraRadera