11 oktober 2018

Härligt morgonpass på cx:en

Mmm jag valde att förlänga rundan till hela 3 mil denna fina morgon. Hur skönt som helt om än lite mörkt när jag startade morgonpasset 5:38. Cyklade via cykelvägen ner till Stadsön därifrån vidare upp till vår vackra kyrka innan jag svängde åter mot Byn via gamla Bodenvägen. Från Byn upp till Färjeläget vänd åter till Byn runt hammaren innan jag styrde hojen mot sjukhuset. En nätt liten runda på drygt 3 mil som sagt körde 30,16 km på 1:09:09 vilket gav en medelhastighet på 26,6 km/h och 117(71%) bpm beräknad snitteffekt 190 watt(2,2 w/kg)! Stänkskärmarna satt fint på hojen även om de inte behövdes just idag. Ska se om jag rymmer vinterdäcken också eller om jag åker på att ta bort stänkskärmarna när jag monterar på dubbdäcken ser allt lite tajt ut.
Passet i Relive!

Angående gårdagens stenhårda intervallpass om 5x5 minuter så visst säsongen är över men dessa ser jag som ren nivåhöjare i det stora hela jag tror definitivt inte det skadar att köra intervaller om kroppen håller för det vilket min verkar göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar