16 oktober 2018

Efter jobbet rodd


Mmm man kan nästa säga att jag rodde hem ;-)
Eftersom jag fick ihop 6754 meter så hade det ju distansmässigt räckt ända hem :-)
Det vart riktigt riktigt hårt jag valde att köra enligt följande, 3 minuter paceat å jämt därefter maxpåslag 30 sekunder, paceat 3 minuter återigen 30 sekunder maxpåslag så rodde jag fram till 25:30 då den sjunde och sista 30 sekunders intervallen var färdig sedan låg jag högt djävligt högt för att vara efter sju stenhårda intervaller någonstans runt 150-160 watt de sista 4:30. Ett hårt roddpass vilket som jag känner mig grymt nöjd med dagens träning trots att den inte innehöll någon cykling. Cykeln och sadeln ja den är redo för nya äventyr träffade Stefan som hjälpte mig med inställning av växlarna som inte gick riktigt rent på lilla klingan fram det var bakväxeln som var lite snedvriden från xxl när de monterat den de klantarna. Då såg vi att sadeln faktiskt pekar en anings aning uppåt vilket skulle kunna förklara varför jag fått skav i rumpan, det är nu åtgärdat så jag ger Selle-sadeln en chans till! Hoppas kunna cykla imorgon igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar