8 juli 2018

Kvällspass på trainerhojen

Som är tyst å fin trots flera hundra mil mer än Vengen...
Jaja i alla fall det vart ett sjuhelsikes hårt kvällspass kan jag meddela där jag körde som uppvärmning Greater London Flat för att därefter köra ett till varv Greater London Flat + rundan med den korta klättringen vid sidan av Box Hill och ner genom tunnelbanan upp över bron åter till startbannern för Greater London Flat hela segmentet är på 27,72 km så säger Strava att 55% av körningen för Mazzes runda som mitt segment heter inte kan verifieras???? I Zwift vart fan skulle jag annars cyklat än på banan kan ju för fan inte cykla någon annan stans... Inte glad inte glad alls. Jag cyklade tydligen in så pass bra på ett annat kortare segment om 16 km.
1 Medium Lap
Men fiffig som jag är så kan jag ju i Sporttracks markera upp just 27,72 km från när jag slog av det syns ganska tydligt när jag gick i mål på Mazzes runda å då får jag. 27,73 km på 38:24  43,3 km/h vilket ger 371 watt(4,4 w/kg) 134(82%) bpm 146(88%) bpm i maxpuls och 76 rpm i kadens! Å det mina vänner är personligt rekord med exakt 1 minut och 40 sekunder hade alltså kört banan som bäst på 40:04 tidigare!
Mazzes runda
I allt detta så fick jag på ett 3-mils tempo som inte heller går av för hackor, 41:45 43,1 km/h 368  watt(4,3 w/kg) 133(81%) bpm och 76 rpm! Som jag konstaterat tidigare låg kadens går på muskelbaserat tempo mer än någonsin. Vet inte riktigt varför men det känns som jag inte orkar gå på maxpuls tempo mer... Går så pass hårt på maxpassen nu så det känns som att stora lårmuskeln nästan krampar av anspänningen det spänner rejält så det nästan gör ont när jag går på max! Men så har jag också bra ben. Sämre med klätterförmågan där kommer ju högpuls oavsett hur man gör å då chockas min kropp och jag stumnar. Konstigt det där men så är det.


Hela passet gick på
Å då blev ju hela veckan 18:01:12 och 605,45 km.
Månadens total nu uppe i 23:39 vilket är hela 39% av de 60 planerade timmarna.
Så med det börjar en ny vecka imorgon...

2 kommentarer:

  1. Stark jobbat mats. Imponerade !!!!!

    SvaraRadera
  2. Tackar! Ja det är som att jag är mycket mer fokuserad på trainernhojen i garaget än ute det finns som inga störmoment som krånglande cykel eller trafik som man måste ha koll på. Bara ösa på för fullt när man kör sina segment. Jag gick till och med på så hårt att Strava inte kunde matcha mitt segment mot körningen... ;-)

    SvaraRadera