12 juli 2018

Ett riktigt bra benpass minsann!

Mmm! Valde att cykla till färjeläget och ta färjan den här gången :-)

Därifrån var planen att hoja upp till Selet vidare till Klöverträsk och ut på 94:an i den nedre utfarten för att sedan cykla segmentet Klöverträsk korsning till korsning 2,1 km och 2% snittlutning. Hade ett personligt i den backen från 2014 på 5:44 nu körde jag backen hela två gånger med fullt ös första och mer paceat den andra gången. Det blev ett nytt pers till och med på första försöket! :-)
5:42 hela 2 sekunder snabbare än den 13:e augusti 2014 jaa ändå! 313 watt(3,7 w/kg) 135(82%) bpm  150(91%) bpm maxpuls kadensen 79 rpm! Å så ligger jag på åttonde plats i totalen rent av! Ja jisses!

Så här ser man ute efter 2 hårda klättringar uppför Klöverträskbacken på väg 94!
Ner igen till början av stigningen nu vart det som sagt var mer paceat så nu blev tiden något sämre körde upp andra gången på 6:14 32 sekunder långsammare än första klättringen och min totalt sett 7:e bästa tid uppför Klöverträsk backen. Nöjd så körde jag ner igen och startade hemfärden. Åter till färjeläget i Avan.


Upp från färjeläget till 97:an två gånger å sedan hem via sjukhuset. Fick ihop 3 timmar och 88 km.
Å med det så är jag uppe i totalt 9:00:33 och 375,40 km för veckan så långt. Månadsmålet nu uppe i
Passet i Relive!
Imorgon fredag siktar jag på ett arla morgonpass på 3 timmar för att hinna med det innan allt annat som ska klaras av under fredagen innan vi åker ner till Umeå över helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar