22 juni 2018

Dubbelpass på midsommarafton


Mmm! Det utlovades regn idag så jag gjorde som så att jag klev upp och käkade frukost sedan på med kortärmat och korta sommarbibs inga arm- eller benvärmare heller ingen vindväst! Näää nu äre sommar så nu skaa jag cykla sommarklädd. Brrr vad jag frös första halvtimmen eller kanske hela passet utomhus det blåste kalla vindar ingen sol men heller inget regn så länge. Jag bestämde mig för att hoja fram till det jag kallar Kallaxrondellen och vända där det vart via Storheden och Gäddviksbron ungefär 15 km sedan åter samma väg som jag kom mörkt men inget regn så långt. Väl hemma körde jag omvägen förbi Kläppenskolan och gruset upp till färjeläget innan jag vände och cyklade samma väg tillbaks hem. 50 km på 1 timme och 37 minuter.
Passet i Relive!
Väl hemma byte till torra cykelkläder för trainerpasset, något varmare nu om jag säger så. Satte av direkt råkade på Danne vi samkörde en bra stund innan jag ensam jobbade ihop de sista 2 milen för att komma upp i ungefär samma sträckning som utomhus nästan samma tid också.
Hade några hårda körningar bla uppför Zwift alps där Danne drog stenhårt!

Å med det så var midsommaraftonsträningen till ända fick ihop 3 timmar och 6 minuter 10 mil 1086 hm!
En glad midsommar önskar jag er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar