20 maj 2018

Morgonpass lika med testkörning

Mmm! Jag testade att skruva på de nya pedalerna på Vengen har kollat allt annat inget löst på hojen i övrigt. Vaknade imorse och bestämde mig för att dra på mig cykelkläderna och testköra Vengen på kriteriumbanan runt knuten så jag hade nära hem. Det hördes inget så där direkt meen efter ett tag började klonkljudet att höras igen både när jag tog i och inte. Det är med andra ord i vevpartiet problemet sitter. Så jag avslutade träningen duschade och käkade frukost lastade hojen i bilen å begav mig till Råneå och Jorma. Som efter en stunds klämmande och tryckande kom fram till att vevpartiet behövde efterdras ja jag har ju bara fått ihop 123,5 mil på nyhojen så konstigt vore det om det redan gått sönder. Låt vara att jag matar på rätt hårt emellanåt. Åker tillbaks till Jorma imorgon så får vi se vad det blir av detta. Det är ju inte så många dar kvar innan vi åker. Jag brukar dessutom åka ut med väskorna till Kallax dagen innan vi ska flyga behändigt och skönt att slippa stå å köa för att checka in dem.
Passet då? Ja jag matade på bra där i sju varv innan jag bestämde mig för att avsluta och ta cykeln till Jorma.
Det korta passet innebär att jag inte är riktigt klar med dagens träning. Det får bli något mer tempo- eller trainercykeln antar jag. 29:ern eller hybiden känns så där. Ja jag får se vad som känns mest ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar