22 maj 2018

Hem från jobbet

Med rätt så hög intensitet matade jag på samma runda som imorse fast tvärsom ja ni fattar. Snittade 33,4 km/h på den korta rundan hem i 5 m/s motvind från vändet vid färjeläget å de resterande 9 km:arna som återstod av passet.

Lägger träningspasset nu först därför att jag sovit en stund sedan jag fixat hjulbytet på hojen samt duschat och ätit middagen. Slockande totalt efter en rätt jobbig dag på 2-3 timmars sömn förra natten. Nå nog om det nu till strulet med hojen suck! Ja det är fan inte lätt men nu tror jag att jag kanske är något på spåret. När började oljudet i cykeln att uppträda jo efter att jag bytt till originalhjulet bak som satt på Vengen från fabrik efter att jag förstört bakhjulet med Powertapnavet som för övrigt lär vara klart när jag kommer hem från Mallis med ny fälg. Å hur osannolikt det än låter så känns det som det kan vara källan till klonket/knakandet i vad jag upplever är vevpartiet. En sak som förvunnit i och med att Jorma monterat Ultegra-vevpartiet på hojen är att det låter absolut inget när jag står upp och bänder med Praxis Works vevpartiet så flexade hela vevpartiet så framväxeln tog i växelföraren det händer inte nu. Jag har nu monterar mina 50 mm högprofilhjul från Planet X på Vengen. Ska bli spännande och jag hoppas verkligen verkligen att oljudet nu ska vara väck! Det svaret får jag imorgondagens träning till och från jobbet. Sugen på att redan nu även montera dit Garmin Vector 2S pedalerna på Vengen men det är ju inte så smart för om det blir tyst vilket var då felet? Jag måste ge det en dag till då jag bara bytt en av två felkällor personligen både tror och hoppas jag att detta alternativet är det rätta... Om nu varken högprofilhjulen eller Garminpedalerna tar bort oljudet så kommer ju den något jobbiga frågan in i bilden törs jag ta med Vengen till Mallorca för 2 veckors cykling eller ej. Troligen inte å det innebär i sin tur att då måste Nilsson jaga rätt på en hyrhoj om jag ska kunna cykla på ön, jag kollade på några sajter nära Playa de Muro och hotellet vårt. Å faktiskt Huerzeler tvärs över gatan från Las Gaviotas verkar ha rätt storlek av cykel att boka när jag testade boka en imorse så hoppet finns men surt att behöva slänga ut runt 2000 kronor för att cykla 13 dagar men måste man så måste man. Domen kommer definitivt nu på torsdag då jag står vid vägs ände ifall strulet med knaket kvartstår då har jag verkligen inte har mer att prova på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar