22 april 2018

Söndagspassen de bägge :-)

Mmm det vart visst 2 pass efter varandra rent av. Jag körde först mitt 2 timmarspass i Zwift, startade i stan och cyklade ut till starten för Alpe d´Zwiftklättringen, fram till klättringen började tog 24 minuter. Den 12,22 km 8% långa klättringen gjorde jag på näst bästa tid för egen del! 55:56 13,1 km/h 291 watt(3,4 w/kg) 138(84%) bpm i snittpuls och maxpuls 151(92%) bpm snittkadensen var 68 rpm! Ner igen och åter till stan men med några minuter kvar till 2 timmar gjorda så cyklade jag 900 meters backen med 5% snittlutning på Hilly loop för att få ihop 2 timmar klättringen avklarad på 2:48 19,4 km/h 312 watt(3,7 w/kg) 131(80%) bpm och 64 rpm i kadens! Sedan vände jag ner till stan och målbannern. Hela passet vart som synes 2 timmar 53,3 km och 140 i TSS det och decouplingvärdet på 5,50% skvallrar om att det var ett riktigt riktigt hårt pass!
Väl ur sadeln så såg jag när jag öppnade garagedörren att det var soligt å grannt så jag fick en stor lust att cykla utomhus också vägarna såg dessutom torra ut. Sagt och gjort byte om till torra cykekläder på med vinterbibs och vinterjacka. Å iväg det vart en kylslagen historia så fort jag kom ut så gick solen i moln och man kände av de iskalla vindarna givetvis höll den sig borta till dess jag var klar och stod utanför garaget då kom den så passande åter... Cyklade norrut upp till Evas cafe där jag vände å samma runda tillbaka. Nu sida mot hela returresan hem!
Det gick bra snittade 27 km på de 28,23 km:ar jag hojade ute idag kallt som fan så fort solen försvann i molnen . Utepasset i Relive!

Dagens totala träningstid blev 3 timmar och 3 minuter. Veckans träning till ända och det blev dryga 14 timmar hoj och 32 minuter i gymmet.

Dessutom månadstotalen


Jag är extremt nöjd med vad jag åstadkommit så här långt i april månad istället för de 18:21 jag hade förra året, 41:53 84% av totalt planerade 50 timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar