24 april 2018

Shit va slaskigt det blev då!

Ja de 11,5 km:arna hem vart både blöta å så pass leriga att jag valde att köra cykelkläderna i tvättmaskinen.

 Efter den blöta å skitiga rundan hem av med ytterlagret kläder å upp på trainerhojen direkt väl uppvärmd, men tydligen inte nog väl uppvärmd! Det vart den lägsta 4 minuters intervallen den första. Hade behövt köra liite hårdare närmare uppvärmning på själva trainerhojen innan intervallträningen. I alla fall inledde med 301 watt(3,6 w/kg) 124(76%) bpm och 76 rpm! Tog för skojs skull ut VO2max värdet för träningspasset och jag ligger nära inpå samma värden som de senaste mätningarna, 59,2 ml/kg/min!



Efter det jämnt skägg på de två nästa intervallerna 312 watt(3,7 w/kg) 132(80%) bpm och 78 rpm i kadens innan jag på den fjärde levererade 325 watt(3,9 w/kg) 136(83%) bpm och 80 rpm i kadens för att avsluta rejält mör i benen på 316 watt(3,8 w/kg) 135(82%) bpm och 79 rpm i kadens. Snittet för alla fem intervallerna 313 watt(3,7 w/kg)!
Kanske inte de bästa 5x4 jag kört men bra så med tanke på att det var rätt länge sedan jag körde intervallträning över huvudtaget måste jag säga. Det gjorde ont i mina ben framförallt de  sista två intervallerna men jag tog mig igenom alla 5 med hedern i behåll. 44:56 totalt för månaden innebär att jag är uppe i 90% av de totala 50 timmar som skulle uppnås. Med 6 dagar kvar av månaden så lär jag om jag håller snittet 1 timme 40 minuter per dag komma upp i runda slängar 55 timmar denna månad återstår att se om så blir fallet! Dagens total vart 1 timme 48 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar