21 april 2018

Benträning på trainern i Zwift och styrketräning ute i det blöta kalla!

Då väljer jag att cykla Greater London flat och cykla min bana Mazzes runda! Det är på drygt 27 km och är seg. Jag valde att mala på i låg kadens i 2 varv för att  avsluta med ett extra varv Greater London flat för att få ihop 2 timmar. Kändes riktigt jobbigt inledningsvis men men när man kommer in i rytmen så känns plötsligt inte det först så jobbiga så hemskt mer även om det givetvis tar på en det är ju som jag sagt tidigare inte lätt att varken ligga på höga watt eller låg kadens man tar slut helt enkelt! Jag vill nog säga att detta var ett kombinerat lågkadens- och uthållighetspass!

2 timmar 70 km 114 i TSS och 60 rpm i kadens 234 watt(2,4 w/kg) 117(71%) bpm effekten och pulsen kan få en att tro att detta pass var lätt. Så var det inte det skvallrar TSS om så nog är jag nöjd så med detta pass. Veckans totala träningsmängd uppe i 11:37:48 och månadens totala antal timmar 38:50 78% av 50 timmar planerat! Uppe i 28 dagar nu sammanhängande träning utan en ren vilodag.
Update!


Det blev ett maratonpass kan man säga, så här: Körde mitt trainerpass med start 9.00 klar 2 timmar senare dvs runt 11.00. Nu kommer det. istället för att hoppa in i duschen så skiftade jag från cykelkläder till arbetskläder och gick ut och började byta till sommardäck på bägge säger det igen bägge bilarna!!! Normalt inget större problem men i vinter ja då är det problem, nämligen snön! Vi har skottat en smal gång på baksidan fram till friggebodan för via framsidan går det inte där ligger runt 1,5-2 meter snö! Så fram med skottkärran och börja transportera fram 8 sommardäck, upptäckte att skottkärrans hjul var utan luft så det gick tuungt och det vart en bit att ta sig fram i snö, slask och över stock å sten! Inte bara att pumpa man måste skruva av hjulet från kärran för att komma åt ventilen. Nåå det struntade jag i utan körde med mer eller mindre tomt däck! Fram kom sommardäcken så först skiftade jag på Skodan därefter på Subarun. Det tog sin lilla tid sedan forsla in vinterdäcken till friggebodan då, handpumpa sommardäcken till rätt tryck å se nuu var jag klar klockan var nu 13.30! Jag hade i stort sett varit i farten sedan 9 utan avbrott, det vart tungt att transportera däcken de väger ju som bekant en del, så jag var rätt så slut i både rygg och armar på slutet det blev ett maratonpass! Normalt med nära tillgång till däck brukar bägge bilarna ta runt timmen kanske liite längre men nu tog det som sagt tid, jisses! Dessutom var det trots plusgrader kyligt och blött ute inte den perfekta mixen för den här typen av jobb men jag ville ha det gjort denna helg så därför bet jag ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar