22 mars 2018

Gympass nr 3 denna vecka


Rekord på min ära hela 3 pass i gymmet denna vecka återkomsten till full rörlighet i vänster arm har börjat på allvar! :-)
Det gör ont i vänster axel på grund av begränsad rörlighet när jag ska ha en stång bakom nacken för att göra övningen utfall med stång och lätt vikt, denna övning behövs för att stärka min VMO muskel sedan smärtar det även i axeln när jag utför ryggdraget. Bicepscurl där kan jag inte vrida handleden på vänster arm helt rakt i linje med kroppen när jag ska dra upp vikten. Men jag gör dessa övningar och räknar med att det med tiden ska bli mer rörlighet i och med att jag gör dessa övningar minst 2 gånger i veckan. På 32 minuter fick jag ihop följande bänkpress, stående hantelsväng, utfall, tricepcurl, bicepcurl, roddrag, ryggdrag, roddmaskin 10 minuter 2200 meter och 130 watt i snitteffekt samt situps 3x10 i ett utan vila. Så var gympasset klart och gubben svettig, som det ska vara... Speciellt hårt var de 10 minuterna i roddmaskinen där gick jag verkligen på för fullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar