4 februari 2018

Söndagens förmiddagspass

Vart inledningsvis Greatest London Flat om 21,8 km. Efter det början av London Loop upp till Box hill vilket jag trodde skulle bli den lättare vägen vid avskiljaren men insåg då att det blev Box Hill, gissningsvis slösade jag bort 400-500 meter där jag gick på runt 3 w/kg! Hade jag matat på som jag gjorde efter avskiljaren hela vägen upp så hade jag tagit de där 2 sekunderna och mer därtill! Så nog var det ett styrkebesked 500 meter i handikapp å ändå bara 2 sekunder efter mitt personliga rekord som är så gammalt som 11 november 2016! Jag tar det nästa gång med full satsning hela vägen!
Det blev nu 8:10 22,1 km/h 329 watt(3,87 w/kg) 148(90%) bpm maxpulsen på 158(96%) bpm och 84 rpm i kadens!

Box Hill KOM
Sedan ner till platten igen och runt Greater flat med bra pace!

Ger passet 70% i intensitet mycket hårt! Hade ett avsnittt runt 32 minuter där jag snittade 290 watt(3,41 w/kg) 140(85%) bpm och 80 rpm i kadens! Såå hårt pass jomenvisst! TSS vart 131!
Är nu uppe i totalt 12:20:31 415,27 km i Zwiftvärlden ihopskramlat och jag har klättrat 4060 hm TSS för hela veckan 859. En hyfsat hård vecka så här långt. Med tanke på mina tider som jag gör på vissa segment i Zwift så måste jag nog säga att jag ligger uppe i närheten av mitt all time high i form!!! Det bekräftar även mitt formvärde i Sporttracks Trainingload där jag är i topp formmässigt! Jag kommer att fortsätta träna på i 10 dagar till sedan är det dags för operationen och borttagandet av skena och skruvar i armbågen! Vilket är ett måste, jag provade lägga mig i tempobågen nu under passet men se det går inte! Därför att skruven som är på väg ut kommit ut så pass långt att den trycker på paddingen där armen/armbågen ska ligga när man går ned i tempoställning vilket givetvis gör djävligt ont så den MÅSTE bort nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar