13 februari 2018

Lyxar till det liksom!

Ja jag bestämde mig igår efter jobbet och träningen att ta bilen till och från jobbet de 2 dagar jag har kvar innan det är operation. Varför då? Joo jag gick omkull på väg hem igår från jobbet med pendlarhojen :-O
Så var det! Men det gick sakta å tursamt nog så gled jag omkull på högersida inte vänster arm som tur var, sedan gick det inte speciellt fort men när man går omkull så slår man i backen rätt så hårt ändå så även denna gång. Nu kollade jag noga vad som fick mitt framhjul att dra omkull. Ja under nysnön fanns en aldrig så liten förhöjning i form av en plogkant på säg 2-3 cm som nysnön dolde effektivt. Det räckte, så när mitt framhjul gick mot den kanten så swosh for jag i backen. Slog mig inte blev ett stort snömoln bara, höll kvar händerna på styret som jag förstått att man ska göra :-)
Men just därför ingen pendlarcykling nu utan bilen idag tisdag och imorgon onsdag. Sedan blir jag ju hemma några dagar efter operationen så men blir nog att börja jobba igen slutet nästa vecka gissar jag. Får se hur väglaget ser ut då och hur jag gör med pendlarcyklingen. Läste någonstans att man måste var försiktig med armen efter att de tagit bort skena och skruvar eftersom benet i armen är som en schweizerost de 4-6 första veckorna innan nytt ben bildats i skruvhålen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar