18 januari 2018

Ojdå!?!?

Ja efter morgonens inställda pass så hade jag inga större förhoppningar om att det skulle bli speciellt bra nu på eftermiddagens pass nästa oinspirerat var det. Ja först till Storheden å handla i trängseln på Ica Maxi var visst något evenemang Kundkortskväll! Fi faan va jobbigt, inga parkeringar inga självskannrar alla var upptagna, ok sen hem å äta middag med frun som fixat maten. Därefter på med cykelstället för inomhusträningen för att på den dra på mig ytterkläder för snöskottning. Ja efter ungefär en halvtimme var man inne igen av med ytterkläderna på med cykelskorna.
Watopia här valde jag att inleda med Volcano flat fwd därefter Hilly route fwd sedan körde jag så vartannat varv i totalt fem varv dvs 3st. Volcano och 2st. Hilly!


Det gick rent ut sagt djävligt bra! Pers på första varvet Volcano Flat Forward 12,3 km å då kändes det i alla fall som jag kunde gått hårdare!!!
17:55 första gången under 18 minuter! 41,3 km/h 295 watt(3,51 w/kg) 137(84%) bpm maxpuls 150)91%) bpm och kadensen 78 rpm!
Under detta varv Marina klättringen upp till Italienska byn 1,7 km, 2:40(4:e bästa tid) 38,8 km/h 337 watt(4,01 w/kg) 142(87%) bpm maxpuls 149(91%) bpm kadens 79 rpm!
 Ok! Varv 2 vart ju som jag skrev tidigare Hille Route forward 9,1 km! Här körde jag in på 3:e bästa tid!!! 14:07 38,9 km/h 305 watt(3,63 w/kg) 145(8%) bpm maxpuls 153(93%) bpm och kadensen 73 rpm!
Å även här hade jag en klättring nu 900 meter och snittlutningen 5%  här vart det 9:e bästa tid på 2:34, 21,2 km/h 348 watt(4,14 w/kg) 146(89%) bpm maxpulsen uppe i 153(93%) bpm och kadens 75 rpm!
Som sagt både förvånad men mest glad över prestationen för den trodde jag absolut inte jag hade i mig på kvällens pass som avslutades strax runt sju på kvällen snudd på exakt på deadline :-)
Så här såg benen ut direkt jag klivit av! För övrigt en vääldigt goo känsla i dem! Kan vara att utepassen på hybriden trots bihålorna varit ren återhämtning eftersom det är liite svårt att ligga på hårt ute nu med snö och is blir mer zon 2 puslmässigt å det är ju snudd på ren återhämtning det har gett min kropp en boost i och med att jag sedan den 9 januari mest cyklat ute.




TSS för passet vart 120 enligt Trainingpeaks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar