10 december 2017

Sönsdagspasset tillika veckan sist pass!

Blev ett riktigt riktigt bra pass!
Startade med en varv Volcano Flat Route Forward som uppvärmning 21:10 på det varvet sedan växlade jag ner till 39-14 och matade på nästa varv nu vart tiden en annan nämligen näst bästa tid på Volcano varvet! 18:08 en tangering av näst bästa tiden! 40,8 km/h 296 watt(3,48 w/kg) 139(85%) bpm maxpuls 148(90%) bpm och kadens 82 rpm!

Nå efter det lättare cykling ett tag upp till djungelbanan. Där var målet att om möjligt komma in i närheten av mitt pers på Jungle lap forward dvs 12:06!
Jag drog igång varvet vid start/mål inne i grottan. Ut från start där det efter bara några hundra meter går uppför i närmare 4 km! Fruktansvärt jobbigt kan jag meddela!



Men jag låg på bra dessutom märkte jag att både ben och puls var med idag gårdagens lätt lätta rullpass var helt rätt val! Varvet mäter 7,8 km och när jag närmare mig 1km kvar till måls så låg jag bara 2 sekunder över 12 minuters strecket på varvet. I det ögonblicket bestämde jag mig för att ge allt och verkligen försöka komma in under 12 minuter på varvet satan va jobbigt det var så för första gången på länge så kände jag spykänsla och diafragman värket som fan när jag inte fixar syre till påkarna. Bara mata mata mata stod upp men var tvungen ner på sadeln såg stjärnor! Så in i mål! Vad blev det? Jaaa! 11:59!!!


Nytt pers med 7 sekunder men framför allt under 12 minuter så djäkla häftigt så det är inte sant!!! Men så var det precis allt också hela tiden bara matade på matade på!!! Tittade över huvud taget inte alls på effekten eller pulsen bara koncentration mata på!!! Så här gick jag på den där sista minuten in i mål! 152(93%) bpm och 400 watt(4,71 w/kg)!

Nöjd som bara den åter ner till stan och nedvarvning i och med det!

Mest positivt var att jag kunde mata på max och få upp pulsen utan att krokna!
Det kändes väldigt positivt!
Veckan slutade på 12:39:05, jag är nöjd!
En sista bild bara, kolla längst ned till höger antal samtidiga Zwiftare inne å kör! Har aldrig sett så många inloggade på en och samma gång förr!!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar