17 december 2017

Bonkpass på cykel!



Jepp så blev det idag ett rent fettförbränningspass! Man gör som så att man efter en god natts sömn hela 9 timmar för undertecknad, kliver upp äter ett äpple dricker en stoor kopp kaffe! Detta för att dra igång fettförbränningen, sedan kör man mellan 1-1,5 timme på 60-70% av sin maxpuls! Detta gör att kroppen använder fettreserverna innan den börjar bryta ner musklerna vilket sker efter cirka 1,5 timme så mycket längre än det bör man inte köra jag kör dock 2 timmar, har sett en del som kör upp emot 4 timmar på detta viset men då är det nog inte bara fett som bryts ner. Skulle man nu verkligen bonka totalt så äre ju bara att listigt glida av hojen och krypa till köket för lite mat ;-)
I alla fall ett behagligt pass med mina mått mätt nPower 227watt(72%)! Inte speciellt hårt inte. Målbilden effektmässigt var att ligga mellan 2,4 - 2,8 w/kg jag fick 2,67 w/kg så helt ok med andra ord. Sedan så valde jag att redigera min Zwift prefs fil så jag fick London idag istället för Watopia som det är enligt kalendern. Skönt! Cyklade ensam på mina Greater London Flat reverse och forward 2 varv vardera innan jag styrde cykeln tillbaks till starten! Såg 2 andra cyklister inne på Londonbanan. Perfekt att kunna styra upp när man inte vill ha en massa cyklister som ligger på rull vill kunna cykla helt själv och det fick jag ju :-)

Här hade jag dock en snubbe efter mig men han var långt borta så jag stördes inte nämnvärt!
Hela passet vart så här!

Veckan till ända med 11 timmar cykel in på träningskontot!
Månadens mål så här långt tidsmässigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar