21 november 2017

Pulsträning dagens trainerpass och mål för månaden november!

Ja en plogkarm mötte mig när jag kom hem så jag fick lämna bilen på gatan skotta undan karmen och den snö som fallit sedan imorse. Sedan upp med bilen innan jag gick in å käkade en lätt lunch!
Tog det lilla lugna en stund innan jag drog igång dagens 2 timmars pass 6 varv Volcano Flat Route Forward! Målbilden var att hamna runt 2,4 - 2,8 w/kg på de 120 minuter jag beräknade att de 6 varven skulle ta. Cyklade 2:01:20 snittade 37,3 km/h 122(74%) bpm och 235 watt(2,73 w/kg) så jag låg i överkant på målbilden! Men det var nära att jag la av, oinspirerade minst sagt inledningsvis!!! Som synes på grafen så gick jag ner mer och mer i intensitet och det kändes rent av segt! Precis då jag funderade på att bryta så taggade jag till mig ordentligt och skärpte jag upp det hela ökade på ordentligt de sista 2 varven! Å plötsligt vare kul att träna igen :-)
Sista 40 minuterna snittade jag 255 watt(2,97 w/kg)!


Följaktligen var det sjätte och sista varvet även det bästa! Körde på fina 18:57 39 km/h 268 watt(3,12 w/kg) 134(82%) bpm maxpuls 145(8%) bpm TSS för hela passet 116 enligt Trainingpeaks!

Å i och med det så är cykelträningen över för idag återstår att se om det blir någon mer pulsträning ute :-)
Målet för november månad så här långt!


Ser ut som jag ska klara av det rent av om det nu inte dyker upp någon ny skada, sjukdom eller olycka! Ta i trä!!!
Skulle jag klara det så kan jag meddela att det är så långt bort som mars månad för att matcha denna månadstotal!!! Så illa har det varit faktiskt närmaste jag kom april till oktober är 38 timmar i augusti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar