18 oktober 2017

What! Ehh eller watt! :-)


Exakt så! Jag har nu vilat i ganska exakt 3 dygn så idag vare då dags för ett kort ftp test i Zwift! Sagt å gjort upp på trainerhojen och dra igång 20 minuter uppvärmning innan det så var dags för 20 minuter ftp test på högsta möjliga effekt!

Under uppvärmningen
Det kändes som en käftsmäll när jag gick upp från 260 watt till 300-305 watt bara det! Sedan pendlade det fram och tillbaks mellan 300-ish upp till 310 i 5 minuter innan kroppen vant sig och jag började hitta rytm å ben! Sakta sakta steg snittet passerade 10 minuter på 327 watt! Efter 13 minuter hade jag en kris där effekten var nere i 320-325 watt innan jag skärpte till mig sista 5 snittade jag 346 watt! Så i mål hade jag kört ftp tjugan på för mig enorma 333 watt!!! Fatta va! Ja det ger mig ett nytt ftp värde på 316 watt från tidigare 290-300! Inte illa alls å högst överraskande måste jag säga det trodde jag verkligen inte å framför allt inte efter de första jobbiga minuterna där jag nästa var på väg att kasta in handduken! Effektvärdena kommer för övrigt från mina Garmin Vector 2S pedaler så jag tvivlar inte en sekund på att de är "riktiga" watt!

Zwift - FTP Test (shorter)
Så ja ben och kondition har jag i alla fall även om vänsterarmen inte är ok!



4 kommentarer: