21 oktober 2017

Korta stenhårda intervaller

Ja de stod på mina interna plan... Hare i huuvet du vet ;-)
Smsade Danne å självklart var han på som alltid! :-)
Han körde 3 av 4 race å han körde bra hur bra vet jag inte ännu för helt plötsligt så finns inte Kiss 2KM Pursuit League racen på zwiftpower längre de fanns där innan racen började jaja det lär komma upp senare antar jag men bra raceat kompis vi tog sannerligen i något annat kan man inte säga.
Man kör fyra race på tempohoj om 2km vardera fullt ös från första till sista tramptag!
20 minuter mellan racen så man är rätt mör inför det fjärde och sista racet!
Men grymt bra intervall träning blire :-)
Så jag redovisar mina race från Sporttracks kommer här,
1:a 386 watt(4,49 w/kg)/150(91%) bpm/40,4 km/h
2:a 399 watt(4,64 w/kg)/153(93%) bpm/41,1 km/h
3:e 401 watt(4,66 w/kg)/151(92%) bpm/41,1 km/h
4:e 402 watt(4,67 w/kg)/149(91%) bpm/41,3 km/h
Om jag utgår från Strava så ser Dannes siffror ut så här(ungefär) från racet
1:a 425 watt(4,89 w/kg)/170(89%) bpm
2:a 409 watt(4,70 w/kg)/174(92%) bpm
3:e 420 watt(4,83 w/kg)/175(92%) bpm


1:a racet


2:a racet

3:e racet

4:e racet
Otroligt jämn över alla fyra egentligen att den första är 3 sekunder sämre än de tre följande är bara en tillfällighet anser jag svinjobbiga alla fyra fi fasen! Trodde dock inte jag skulle matcha tiden på den sista gick på max i stort sett hela sista 2:an totalt slut i mål med maxpuls 160(97%) bpm! 402 watt(4,67 w/kg) i snudd på 3 minuter! Bra 4x2:55 minuters intervaller måste jag säga ;-)
Fortfarande några timmar efter racet finns det inga spår efter våra stenhårda tempolopp i zwiftpower.com:s racekalender alltså inga resultat!!! Tyvärr... :-(
Ser nu att det tydligen kan ta upp till ett dygn innan resultatet blir offentligt! Den som väntar och så vidare... Bra kört Danne skitbra kört! :-)
Du missade dock den bästa dvs den sista total utmattning där! Kuul! ;-)

7 kommentarer:

  1. Grymt kul och jobbigt, tack för att du påminde mig😀

    SvaraRadera
  2. Grymt kul och jobbigt, tack för att du påminde mig😀

    SvaraRadera
  3. Hepp! ;-)
    Visst vare! Hehehe!
    Vi kör nått imorgonbitti jag har en ide om 8:05 WBR 1 Flat Lap Race 10,3 km! Bränner säkert bra i benen!! Ett varv bara ;-)

    SvaraRadera
  4. Starkt jobbat båda två👍👍👍🚴🏼🚴🏼🚴🏼🚴🏼🚴🏼

    SvaraRadera
  5. Verkar lite skoj faktiskt. Själv cyklade jag i bergen på Mallorca idag. Var nog faktiskt ännu skojigare. Dock tog du nog i lite mer.

    SvaraRadera
  6. Ah! Ja Tomas jag tror du hade det skojsigare ;-)
    Ja det gick på rätt bra man får tacka!

    SvaraRadera