11 augusti 2017

Vilket pass det blev va!

Jajemen! Efter att vårt barnbarn med föräldrar åkt iväg runt 10-snåret så bestämde jag mig för att börja med ett cykelpass utomhus trots att det inte var strålande sol, ja det regnade inte i alla fall.
Inledde med att cykla ner mot Gammelstad för att därifrån cykla mot Rutvik via Kyrkbyn! Bra tryck i benen märkte jag, verkar som det stenhårda passet med Danne i Zwift igår gjorde susen. Så med det i bagaget så bestämde jag mig för att för första gången gå på rejält i sju mil! Målbilden var att klara av 33 km/h i snitt under de sju milen, det gick precis!

Distanspass

I Rutvik var jag uppe i 33,6 km/h i snitt!
Vidare via Björsbyn in mot Porsön och sedan genom stan, nu gick snittet ner ordentligt! Man kan ju inte blåsa på där inne bland allt folk som både går och cyklar lite hur som givetvis sjönk min medelhastighet den var nu nere i 31,6 km/h! :-O
Över Bergnärbron å så på igen ut mot Kallaxrondellen och Gäddvik här hade jag fått upp snittet till 31,8 km/h! Det kändes riktigt bra i benen och även i armen/axeln till min stora lättnad! Nu dammade jag på vidare mot Avan och färjan över till Norra, såg en anings aning mörkt ut mot Boden så jag vågade inte fortsätta. Snittfart nu uppe i 32,6 km/h! Märktes att jag mestadels hade sida med upp till Färjan... Efter färjeturen igång igen upp till 97:an och upp mot Sävastrondellen, med 50 km körda någonstans runt Norra så var medelhastigheten 32,7 km/h! Efter 60 km ganska precis på väg åter hemmåt på svängleden passerade lillgärdsvägen-korsningen nu snittet 32,9 km/h! Jaa lite till bara och en mil kvar! Men nu var det sida mot i vind inte lika kul :-)
Å någonstans kring Sävastnäs kom den magiska siffran upp, 33 km/h! Phuhu! Nu gällde det bara att hålla pace sista biten in till 70 km gjorda! Å ser man på trots den nu skiitjobbiga backen upp till fartkameran så höll jag snittet hade precis passerat avfarten ner till färjan då 70,26 km stod på displayen och medelhastighet 33,1 km/h!!! Yiihaaa!

70 km med bra tryck under galsocherna!
Efter det slog jag av å fika cyklade de resterande 15 km:arna innan jag svängde in hemma på garageuppfarten med 85,56 km och 2:39:11!
Man får allt vara nöjd ett bra riktigt bra uthållighetspass minsann!
Å i och med detta pass så är jag i fas med min veckototal lite före till och med 8:29:43 så kvar att cykla för att nå de 10 timmar jag satt som mål är ju liite drygt 1,5 timme!
Armen ok men axeln värker ordentligt nu efter så här långt pass samt bicepsmuskeln det tar som sagt tid... Kan fortfarande inte stå när jag cyklar utomhus det går inte bara finns inget stöd i vänsterarmen ännu, hoppas det finns där nästa sommar...
Slutligen mötte en 3-4 cyklister totalt körde även om ett par tre stycken! Stephan var en av dem ser jag nu på Strava Flyby, vi möttes tydligen på 97:an konstigt att jag inte kände igen dig Stephan men så ser jag ju inte så bra., hahaha!! ;-)

6 kommentarer:

  1. Så det var dig jag mötte. Misstänkte nästan det.

    SvaraRadera
  2. Ja där ser man kände inte igen dig jag heller :-)
    Du körde inte i ck sävast stället det var därför ;-)

    SvaraRadera
  3. Svårt känna igen dom man mötet. Hade deras byxor. Men en annan tröja.

    SvaraRadera
  4. Jo det är det! Ser man dessutom inte helt perfekt så äre ännu svårare jag mötte ju några stycken men kände inte igen någon alls...

    SvaraRadera
  5. Samma hör. Flera på tempohojar.

    SvaraRadera