20 augusti 2017

Återkomsten :-)

Luugn å fin efter en hel veckas solsemester... Joo tjena! Inte en chans!
Istället valde jag att cykla en workout nämligen The Gorby som den heter i Zwift. Det innebär att man kör 5x5 minuter på 110% av min ftp i zon 5 effektmsässigt vilken borde ligga runt 280 watt skulle jag tro med tanke på min långa frånvaro från hårdare träning. Det verkar som jag träffade hyfsat rätt!



Jag lyckades snitta följande över de 25 minuterna, 316 watt(3,51 w/kg) 149(91%) bpm och 65 rpm i kadens! Kan meddela att intervallerna kändes ungefär som en nära döden upplevelse.


Ja så gjorde jag mitt första pass på en vecka!


2 kommentarer:

  1. Bra jobbat Mats. Skönt vara hemma och slippa solen????

    SvaraRadera
  2. Tack Stephan! Ehhh näää :-(
    Fan kallt ju å regnigt! Inte 32 grader som jag vant mig vid... :-)

    SvaraRadera