25 juni 2017

Vilar idag välförtjänt å lite mer ingående info om min armbågsskada och rehabträning

Vilar som sagt inte från rehabträningen 7st. övningar som förhoppningsvis ska ge mig tillbaka rörligheten i vänsterarmen! Men ingen trainercykling idag.


Alla övningar med inriktning att ge mig rörligheten åter i armen! Det står i papperet att man ska göra mellan 3-4 pass om dagen jag kör 5 givetvis! :-)
Meen det är jobbigt, tradigt och armen värker givetvis efter dessa rehabpass men det tar jag alla dar i veckan bara jag blir bättre. Böja armen uppåt mot axel huvud inte någon större skillnad ännu men att sträcka ut armen har jag nästan kommit till rak arm, alltid något!!!
Har kollat lite bättre på själva traumat när jag gick i backen och slog sönder armbågen. Det är ju så att tricepmuskeln fäster i olecranon om jag fattat detta rätt! Det innebär att olecranon dras upp en bit efter armen pga tricepmuskeln så vart det för mig när jag kände efter så hade jag ju ingen armbågsspets kvar ja ni fattar tror jag! Bilden nedan förklarar,
Upplysningsvis har jag den "bättre" frakturen dvs den mittersta inte den till höger!
Detta gör givetvis att jag också har ont i min bicep- och tricepmuskel i stort sett hela tiden, men det går över när även muskeln fått läka ihop ordenligt hoppas jag.


Frun sa också att hon bara såg en stor knöl uppefter armen när vi tog oss till sjukhuset!

1 kommentar:

  1. Hej! I maj ådrog jag mig en likadan fraktur som dig.. har platta och skruvar inopererade. Har så oerhört svårt att böja armen, kommer fortfarande inte upp i mer än 90 grader. Skruven i böjen av plattan över armbågen (likt de du hade) sitter dessutom så ytligt att det är obehagligt. Gick det enklare för dig att böja armen efter att du tagit bort platta och skruvar? Börjar bli smått frustrerad på situationen. Mvh Frida

    SvaraRadera