7 juni 2017

Stängt tills vidare

Jag har efter fyra dar kommit åter till hotellet Las Gaviotas.
Armbågen krossad operation i måndags och ihopskruvad en platta och 8st skruvar. Mindre angenäm vistelse på Juaneda Muro sjukhuset. Håller med Andreas som sa efter sin sjukhusvistelse att maten verkligen var urdålig! Fick verkligen tvinga i mig eländet. Jag hoppas dock att de gjort ett bra jobb med att skruva ihop min armbåge,återstår att se när jag träffar en ortopedläkare.
Sista rundan på länge kommer här!


Totalen för Mallorcaresan blev


Som rubriken antyder så slutar jag från och med nu att blogga om min träning i alla fall för tillfället eftersom jag inte kommer att kunna cykla på överskådlig tid. Om jag återkommer det beror på om jag tar tag i träningen igen. Ärligt talat så känns det väldigt långt borta för tillfället.

Updatering!

Ja så har man varit till ortopeden igår. Fick ett utlåtande på den spanska operationen av min armbåge och den var positiv! De hade gjort likadant här i Sunderbyn skönt det då!
Sedan har jag fått omlagt det djupa skrapsåret alldeles ytterst på armbågen plus att jag nu har en gipsvagga istället för ett mjukt förband med mitella, skönt att slippa den i alla fall. Kan konstatera att det är fasen så mycket skönare med gipsvaggan, den håller allt på plats så det inte rörs. Nu ska jag gå med denna i tio dagar innan jag ska tillbaks för att få ta bort den och operationsklamrarna också. Därefter börjar rehabträningen av armen, två veckors träning med armen som enda motvikt med hjälp av sjukgymnast först efter det som jag får börja belasta armen men fortfarande rehab med sjukgymnast.

9 kommentarer:

  1. Kämpa på Mats och hoppas du blur hel och frisk igen.

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt går bra med läkningen. Du ska se att suget på cyklingen kommmer tillbaks.

    SvaraRadera
  3. Just nu känns det inte så men tack grabbar.

    SvaraRadera
  4. Sätt dig i solen, ta några öl och njut av att du är ledig i alla fall.
    /FR

    SvaraRadera
  5. nja tror inte det tar antibiotika, hibor för att motverka trombos och paracetamol mot smärtan.

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas verkligen op gått bra och att du får en bra återhämtning. Jag hoppas verkligen att du får välja själv om du cyklar vidare, och jag tror också du mår bra av att fortsätta bara du får undvika mer otur. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  7. Krya på dig och gör vad som känns rätt, är det cykling eller kasta varpa eller kanske till och med spela Counter Strike på datorn så gör det som är kul. Jag tycker det är svinroligt spela tennis senaste åren och att göra det med och mot sina söner är ännu roligare. Livet är för kort för att göra tråkiga saker. Ha det gott så hörs vi säkert vid nått tillfälle. Var sak har sin tid

    SvaraRadera
  8. Daniel Berggren8 juni 2017 kl. 09:02

    Riktigt tråkigt att läsa om din vurpa Mats. Liksom övriga hoppas jag såklart på en bra läkning och att du inte ska behöva ha alltför ont. Kraften och glädjen ska helt säkert återfinna sig framöver. Vila, läkning och återhämtning nu.

    SvaraRadera
  9. Tack alla än en gång. Ja vi får se hur det blir med det, så småningom efter några veckor måste jag ju ta itu med skadorna på kroppen, cykeln och så vidare mot försäkringsbolaget. När jag tillsammans med frun monterade ner hojen i cykelväskan igår så såg jag inga skador på själva ramen. Styret måste troligen ersättas man kör väl inte vidare med karbonstyre som varit ner i asfalten mm mm. Men just nu känns det som trainern är säkraste platsen för gubben ;-)

    SvaraRadera