23 juni 2017

Ingen cykling utomhus på ett bra tag



kan jag konstatera efter gårdagens besök hos ortoped och fysioterapeut. Detta kommer att ta tid att få armen så bra som det bara går kan jag konstatera efter att ha googlat mig igenom bra många länkar i ämnet rehab av armbåge efter olecranon operation. 12-15 veckor minst för att bli hyfsat bra i armen, vilket innebär att jag aboslut inte kommer att cykelträna ute mer i sommar. Blir troligen juli - september innan jag förhoppningsvis är något så när ok i armen. Återstår att se hur det kommer att gå att börja jobba i augusti om det ens är möjligt. Men enligt alla länkar kommer armen sakta men säkert att bli bra igen det tar som sagt bara tid. Återstår att se om jag kommer att bli tvungen att operera bort plattan och de åtta skruvarna utifall de bidrar till smärta när jag så småningom ska ligga i tempoställning med armarna i padsen? Får se hur det blir med det... Men som sagt skynda långsamt liksom blir summan av mina efterforskningar i ämnet.

6 kommentarer:

  1. Ja det är bara jobba och kämpa på och hoppas att allt går bra.

    SvaraRadera
  2. Exakt så Stephan!
    Blir en vääldigt lång trainersäsong för egen del. Tur att jag inte har några problem med det mycket tack vare Zwift! Guld värt som det nu blev:-)

    SvaraRadera
  3. Ja det är tur att du klarar av att cykla mycket på Trainern.
    Själv vart jag väldigt less på slutet av vintern men det gick ju ändå.
    Bara kämpa, men du är ju en kämpe.

    SvaraRadera
  4. Kör hårt du är ju en krigare av rang

    SvaraRadera