23 juni 2017

Dagens 60 minuter på trainern.

Gick idag mer i kuperad terräng jag valde att cykla långbacken på Watopiabanan. Den är i runda slängar 11 km totalt. Dessa jobbiga kilometrar gjorde jag med en hand å ömmande bakdel ja jag sitter mer upprätt nu och det är inte rumpan å sadeln riktigt överens om :-)
Inledningsvis kändes vänsterarmen av lite dock så är jag säker på att det är på grund av de rehabövningar jag hunnit köra 3 set av 5 innan trainerpasset, högra axeln kändes efter dagens pass liite ansträngd får se om jag känner av detta imorgon då blir det vila från trainern.
Som sagt klättrade Mount Zwift och körde segmentet Epic Kom 9,4 km 4% på 28.24 20,0 km/h 267 Watt(3,14 w/kg) 159(97%) bpm och 87 rpm i kadens! Inte illa av den enarmade rumpnissen ;-)
Bara 1 minut och 32 sekunder från pers rent av! Någon kanske tycker jag kör för hårt men jag lovar gör det ont så kliver jag av direkt. Nu ömmade det i armen pga stretchövningarna innan trainerpasset som absolut inte förvärrat det hela snarare känns det rent av bättre nu efter dusch och en kopp espresso. Hela timmen då,


En äcklig bild kanske någon tycker men så här ser vänsterarmen ut nu då snart 3 veckor efter op! Fortfarande svullen och det delvis från rehabträningen jag gör 4-5 ggr dagligen.

Här innanför finns en platta och åtta skruvar som håller ihop det som kallas olecranon

Väldigt orörllig men det ska vi ändra på genom bra rehabträning!

3 kommentarer:

  1. Oj såg inte direkt rolig ut. Men bara jobba och kämpa så blir det bra igen

    SvaraRadera
  2. Mmm svullen men helt ok bara jobba på!

    SvaraRadera
  3. Du är en hårding så du kommer tillbaks med lite bredare cv

    Robert ck sävast

    SvaraRadera