23 maj 2017

Samma lika som igår

Det vill säga upp till Sävastkorsningen åter tillbaka via sjukhuset och hem. 30,69 km på 1:00:10 vilket gav 30,6 km/h 101hm 119(72%) bpm 90 rpm och 179 watt(2,11 w/kg).
Ett helt igenom paceat pass låg exakt där jag ville vara.
Körde med benvärmare efttersom jag inte ville riskera att dra på mig mer förkylningar nu när det är så nära och det var nog rätt för trots snittemp på 14 grader så var det kyligt i vinden ska ni veta. Mötte för övrigt en cyklist uppe vid möbelaffären i Norra annars mest bara bilar. Fick ihop 1:46 idag jämfört med gårdagens 1:20 det beror givetvis på det förlängda morgonpasset över storheden. Känslan är att kroppen är på g tillbaks men inte den där höga nivån ännu det kan komma att ta tid att få tillbaka. Det vet jag av erfarenhet. Men nu så bryr jag mig inte så värst över det i och med att denna säsong i princip är över. Nu närmast 2 veckor på Mallorca sedan får vi se, jag kanske kanske kör något motionslopp rent av bara för att få jobba lite återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar