20 april 2017

Trist trist trist!



Ja jag har varit tvungen till läkare igen för att dels försöka få till en remiss till mr röntgen för att ta rätt på vad som egentligen felas mig samt ett recept på muskelavslappnade medicin.
Medicinen och en längre sjukskrivning(2,5 vecka) fick jag men ingen remiss till mr röntgen dock :-(
Enligt läkarens kontakt med ortopeden är inte en mr röntgen akutell förrän om tidigast 2-3 veckor om mina besvär kvarstår... Jag ska alltså i värsta fall dras med detta i några veckor till.
Har i alla fall lyckats få en akuttid hos en bra sjukgymnast på Lifecenter på måndag. Efter mötet med honom för jag se hur det blir. Men nu ser det verkligen mörkt ut med cykling på Mallis men framför allt med min tävlingssäsong och Masters SM i slutet på juni månad!!! Så förbannat trist men det kan inte hjälpas, troligen så blir detta en mellansäsong utan något tävlande över huvudtaget. Ni som läser min blogg vet ju att jag har en vilja av stål men mot detta står jag maktlös när kroppen inte vill vara med då är det tungt. Cykling på Mallorca en bonus om den skulle bli av med tanke på hur jag har det i kroppen just nu. Träning inte att tänka på, först bli frisk och hel igen.

2 kommentarer: