24 april 2017

Lifecenter


Var till sjukgymnast idag som tror mina besvär och det onda sitter i överansträngda höftböjare. Petter gjorde en massa kontroller av allt möjligt och kunde konstatera att jag är stel som ett järnspett! Men det visste jag ju redan :-)
Ryggskott njae nää troligen inte.
Nå han drog isär diskarna och värmebehandlade ryggslutet sen så fick jag 2 övningar som jag ska köra dagligen för att stretcha ut höftböjaren. Fortsatt ingen träning dock än utan nu kör vi på detta så ska jag tillbaka till Petter ons/tors beroende på hur det känns imorgon. Jag hoppas han har hittat rätt, just nu känns det faktiskt ok men det är för nu det får se hur det känns imorgon.

9 kommentarer:

  1. Väldigt viktigt stretcha höftböjarmuskeln jag får ont väldigt lätt om jag slarvar med det. Hoppas det går till sig fort.

    SvaraRadera
  2. Ja det hoppas jag också och att det är det...

    SvaraRadera
  3. Låter som att vi köper denna ide. Låter som det är lättare att få till än en dålig rygg.

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas verkligen det, för nu börjar tiden att rinna ifrån mig. Det är många dar utan träning nu. Inte bra alls och nu är vi nere på 32 dagar till Mallorca dessutom. Nej nu får det banne mig ge sig...

    SvaraRadera
  5. Det var alltså som jag trodde och skrev...och dessutom utan att ta betalt som landstinget :-)

    Lätt fixat, paraflex och stretching 10ggr varje dag minst så är du på banan i ett nafs

    SvaraRadera
  6. Vad har jag sagt till dig i flera år... Bättre att gå till sjukgymnast/kiropraktor/napratat än läkare med denna typ av besvär.
    /FR

    SvaraRadera
  7. Förresten Freddan, hoppas ni får det trevligt på Mallorca!!! Vi ses ju inte mer förrän ni åkt!

    SvaraRadera