26 mars 2017

Ett trainernpass

Cyklade med det här gänget i drygt 1 timme och 22 minuter!
Det stormade ute och jag hade dessutom enligt planering ett thresholdpass om 30 minuter att genomföra så då valde jag trainer eftersom att jag då har mina Garmin effektpedaler att köra med. Klokt val utifrån att det ösregnade när jag hunnit köra uppvärmningen. Då kändes det rätt skönt att sitta i garaget å cykla. Nåväl jag körde enligt plan som sagt så efter 20 minuters uppvärmning så var det då dags för 30 min Threshold mellan 100-105% av FTP. Jag snittade 312 watt(3,67 w/kg) 103% av FTP. Alltså klarade jag mitt tuffaste mål för dagen. Nästa mål var att ligga runt runt endurance tempo hela passet dvs i 3 timmar på mellan 64-94% av FTP jag hade 236 watt(2,78 w/kg) som var 78% av FTP. Sedan fanns det även ett delmål idag om att fixa mellan 79-85% av FTP i minst 60 minuter av total träningstid. En fartgrupp kom ikapp mig de höll runt 250 watt. Jag bestämde mig för att hålla mig kvar i gruppen så länge det gick för att kanske även greja sista målbilden då. Det var rätt jobbigt med tanke på att jag även kört ett tretimmars pass igår också. Men jag gjorde ett försök lyckades faktiskt hålla mig kvar i gruppen ända fram till det var dags för nedvärmning dvs 1 timme 22 minuter rentav! Jag grejade 248 watt(2,92 w/kg) och till min glädje 82% av FTP!!! Fan jag fixade det, men det var helt och hållet tack vare fartgruppen jag körde med annars hade det aldrig gått. Var totalt tom på energi sista 30-35 minuterna innan nedvärmning men jag hade gett mig den på att inte släppa å det gjorde jag inte heller. Trainingpeaks gav mig 208,7 i TSS för passet så hårt hårt hårt!
Nu färdig imorgon vilodag, phuhu!
Veckan som gått fick jag ihop 8 cykelpass som gav 12:00:32 och 385,12 km!
För övrigt så äre ju bara 60 dar kvar till dess jag och frun är på Mallorca, spännande! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar