23 mars 2017

Bil till jobbet minsann! :-O

Mmm! Det var så pass isigt och halkigt igår kväll när jag var till stan så jag valde att bila imorse.
Å det var verkligen klokt för de tidigare helt torra vägbanorna var allt annat än torra efter snöfallet med påföljande regn som föll igår! Istället svartis och värsta halkan ever. Så det får nog bli trainerträning fullt ut både idag och i helgen, fredag ingen träning vilodag för min del. Den planerade premiärcyklingen med Älvsbygänget upp till Robotbasen på söndag blir inte heller av för min del. Hojen den hojen ja! Avslutade ju jobbet tidigare igår för att åka in å få vevpartiet utbytt mot ett bättre. Det gick väl så där. Det visade sig att Praxis works vevpartiet som ska bort har en genomgående axel på 30 mm, ok det är bara det att Shimanos Ultegra har en 24 mm genomgående axel. Så nu är det även beställt nya vevlager för att allt ska passa ihop. Hojen får stå kvar hos Eric på Ouroboro jag får hoppas det inte blir alltför länge men tror inte den är klar till på söndag inte. Det gör i och för sig inte så mycket det viktiga är att få ordning på hojen till dess den verkligen behövs.
Ja en till notering som jag gjorde igår och det under arbetsdagen, det finns läkare här på sjukhuset som har lite stil om man säger så ;-)
Kolla bara vad jag hittade på en ortopedläkares rum när jag var å fixade hans dator!!!

En fet fat bike ;-)
Vems kan det vara? Jag vet :-)
För övrigt sen träning ikväll jag har tänkt träna med Danne vi ska båda köra VO2max intervaller. Kommer garanterat att bli en intressant tillställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar