20 januari 2017

Nästa bakslag!



Jaha! Klev upp sju imorse och ska gå ut till bilen för att sätta igång motorvärmaren till bilen. Då börjar det dra i bägge framsida lårmusklerna men mest i högra låret!!! När jag kom in i garaget kunde jag knappt gå så ont det gjorde skar som knivar i det högra låret?!?!?!
Jag har ju för faan inte gjort något knappt ens gått???
Så nu sitter man här med hårt tejpad lårmuskel och undrar vad det är som händer egentligen. Mmm roligare kunde man ju ha haft det om jag säger så...
Återkommer med rapport på skadeläget när något finns att säga. Förkylningen då? Ja äntligen verkar den släppa greppet om mina bihålor och hals. Men detta det är värre för har det gått på djupet så äre kört för lång tid framöver då snackar vi låång rehab...
Att det sitter i vmo muskeln är jag säker på för jag försökte köra försiktigt med massagerullen på lårmuskeln å då vart det fan värre! Strålar ner över knäet så jag vet att det är vmo muskeln som är drabbad. Vad som orsakar dessa blödningar i mina lårmuskler vete fasen, någon brist på något i kroppen eller något reumatiskt eller vad det nu kan vara???
Brist vete katten har ju varit från träning i hela fem dagar och ätit men framför allt druckit massor med vätska så? Ja vem vet...

Update!
Ok! Jag värmde upp bastun tanken var värmebehandling. Jepp! Det fungerade, nästan helt symptomfri nu med en halvtimmes bastu och stretch i densamma så blev det markant bättre!!!


4 kommentarer:

  1. Aj det lät inte roligt. Hoppas på det bästa.!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag också, börjar bli less på mysteriet med mina "bristningar" eller vad det nu är jag drabbas av utan någon som helst orsak... Bara avvakta å se hur det känns om en dag men just nu känns det som någon kört in en kniv i högra lårmuskeln???? Vete fan vad jag har drabbats av. Har kännt av detta i några dar men idag vart det värre...

    SvaraRadera
  3. Låter ju jättemärkligt dessa åkommor. Vad säger våra gemensamt bekanta läkare om detta då?

    SvaraRadera
  4. Alltså det finns inget skrivet om detta...
    Jag har sökt överallt.

    SvaraRadera