23 januari 2017

Besök på hälsocentralen



Hmm! Precis kommit hem från läkare som kollat upp mina problem med benen. Som det nu ser ut så tror de ja det var faktiskt två som diskuterade mina problem, verkar det vara som så att jag åkt på något i samband med förkylningen, ska käka inflammationsdämpande i en vecka å ta det lilla lugna. En allvarlig åkomma kunde uteslutas direkt efter noggrann kontroll så en fundering mindre då...
Mina problem med brännande/smärtande ben kvarstår dock för tillfället. Får gå väldigt försiktigt annars börjar det bränna/smärta i lårmusklerna både här och där. Dock bara i lårmusklerna har antagligen inga muskler på några andra ställen då, ja förutom käften men den verkar vara immun! ;-)

2 kommentarer:

  1. Jag känner exakt dom där problemen. Fick dom 2012, kunde knappt gå från jobbet och handla mat innan bägge låren "krampade" upp. Ingen vårdcentral/sjukgymnast hade egentligen ingen lösning. Det funkade heller inte att cykla mer än ett hundratal meter innan låren var helt paj. Det tog 3-4 veckor innan det försvann. Eller jag kan fortfarande få tendenserna emellanåt, men det brukar oftast släppa med cykling. Hoppas du får styr på det.

    SvaraRadera
  2. Ah på så vis! Exakt så är det för mig. Har haft dessa "kramper" ibland men bara för ögonblicket inte som nu att det är kvar! De gånger jag fått det senaste åren på något cykelpass så har jag slagit av och hinkat i mig vatten då har det släppt och jag har kunnat fortsätta träna!
    Dock väldigt försiktig med löpning. Tack Swyzak!
    Känns bra att höra att man inte är ensam om detta!!!

    SvaraRadera