7 december 2016

Zwift alps!

Satsade på att cykla uppför Zwift alps på så hög effekt som det bara gick. Körde på för mig ny rekordtid, 24:33 på 9,4 km och 4% snittlutning 318 watt(3,74 w/kg) 140(85%) BPM och maxpulsen vid målgången 152(93%) BPM! Den var sjukt jobbig men så var det också tänkt att vara en hård tjuga idag å det vart det! Tidigare personbästa var 24:53. Gick på ren muskelkraft tunga växlar hela tiden ingen högkadens här inte. Mina lår och vadmuskler fick jobba så ini h-vete!

Zwift alps!
5161:a plats totalt i värden kan tyckas låångt ner på listan meen kollar jag i min ålderskategori så är jag 152 av 1997 som kört klättringen är med andra ord bland de 7,6 % bästa i min åldersklass! Sträcker på mig en aning ;-)
Sedan avslutade jag med varvet runt på flat route innan jag gav mig det varvet gick på 15:55, under 16 minuter det är också bra riktigt bra!

2 kommentarer:

  1. Tackar! Ja det var enormt jobbigt! Trodde benen skulle brinna upp. Gick verkligen på max på slutet genererade runt 340 watt sista 3 km:arna!

    SvaraRadera