1 oktober 2016

Den nya träningsårets första pass vart solodistans!

Jepp!

Solodistans
Lagom muntert inledningsvis 5 grader å snålblåst, tur jag hade höst, vinter och vår bibs/jacka! Annars hade jag frysit juvelerna av mig ;-)
Nu blev det både varmare och till och med sool vad det led så totalt sett en riktigt fin höstdag... Som gjord för distans rent av :-)
Valde att cykla upp till Gammelstad, Rutvik genom byn där ut på cykelvägen till Porsön vidare in mot Luleåstad och genom densamma över Bergnäsbron ut mot Gäddvik där Anders precis skulle till att dra igång sin träning. Han la sig på mitt bakhjul upp till Avan där jag tog vänster upp mot Selet! I Selet vidare Mockträskvägen till Punkt49-korsningen där jag svängde vänster mot Heden fortsatte mot Degerbäcken vände efter 8 km. Åter upp till 356:an in mot Boden därifrån till Sävast och ut på 97:an hem till Byn! Jag tror banne mig jag hade motvind i 6+1,5 mil vinden hann vända när jag var på väg hem på 97:an så motvind säkert 7-7,5 mil alltså! Bra träning men allt liite tråkigt!
Enda stället jag gick på hårdare var mellan Gäddvik och Avan med Anders på släp i övrigt höll jag ett moderat tempo i motvinden skull ju orka alla 12 milen liksom :-)
Jag ser nu att jag hade också ett fartavsnitt ner efter vändet åter mot Boden då det var medvind där låg snittet på heela 34 km/h i 15,7 km 27:42!
Några kamerabilder som inte håller alltför hög kvalite någonstans runt Heden tror jag det var när jag stannade å tog kisspaus!




Ja så vart det! Ett distanspass första passet på det nya träningsåret! Till min glädje så mötte jag rätt många cyklister idag också men vädret vart till det bättre efter några timmar tack o lov!

2 kommentarer: