24 juni 2016

Mallorca del2

Ok! Vi startade resan hemifrån klockan 04.30 planet lyfte mot Palma airport klockan 06.00 vi landade klockan 10.30 inne på rummet efter en låång bussresa klockan 13.00 ganska precis slängde in grejerna gick och åt! Sedan gick frun till poolen och jag skruvade ihop Vengen! Bussen ja, vi åker ju charter med Fritidsresor och har betalt för transfer! Men busschaffisen menade att han skulle ha betalt för cykeln?? Så fan heller tänkte jag å kallade på fritidsresor-värden och tänk ändå jag fick rätt! En sur busschaffis men så vadå?  Jag menar min cykelväska är fan varken större eller tyngre än någon annan väska så det där är bara skitsnack!!! Strax före 15.00 satt jag på hojen för första passet till Arta hade jag tänkt å så blev det med några stopp till en början bromsarna krånglade eller ja frambromsen visade det sig...
Men efter det var det bara så djävla sköna känslor så det är fan inte sant! Vilken ö!!!
Himmelskt jag säger himmelskt! Runt 29 när jag startade i Playa de Muro från hotellet Los Principes. Sedan var det "plattcykling" i cirka 2 timmar planerat. Plattcykling jo jag tackar jag på inte fullt 55km fick jag ihop 420 hm! :-)
Playa de Muro - Arta TOR
Härligt som sagt! Stannade utanför Arta för en bild av byn uppifrån.

Arta
Cyklade in till första rondellen i Arta där jag vände tillbaks. Kämpade på uppför tillbaks mot Playa de Muro! Noterade att vattenflaska nr2 var i princip varmvatten när jag skiftade flaska och skulle till att dricka från den. Nu tyckte till och med min Garmin cykeldator det var varmt!!

35,1 grader varmt!
Men så underbart skönt jag njuter verkligen av värme på hojen verkligen!!!
Har inga som helst problem med den... Alltså det var 18 grader igår på hemturen från jobbet på tempohojen idag nästa 20 grader varmare!!! Det är skillnad det :-)
Hann även med en bild på mig själv där på krönet av backen...

Luleå Cykelklubb on Mallorca!!

2 kommentarer: