26 juni 2016

Coll de Sa Batalla

Jepp! Cyklade återigen upp till Caimari och vidare upp till Bensinmacksbacken!
Nu med fokus på att försöka trycka på liite mer än igår och det gick var nästa 4 minuter snabbare uppför Col de Sa Batalla idag, något sliten är jag dock känner av gårdagens tuffa pass men inte så konstigt egentligen när jag igår fick ihop 249,2 i TSS! Idag också tufft med ett TSS på 141,1!
Vi hade dessutom "bara" 23 grader och växlande molnighet!
Men nog tog solen trots molnen har fått en bra dag med frun vid poolen efter dagens träningspass!

Sa Pobla-Col de Sa Batalla ToR
Hade som målbild att cykla bra uppför till Bensinmacken och det tycker jag att jag gjorde 26:34 är min tredje bästa tid upp! I övrigt siktade jag att under de 7 mil jag körde på hålla minst 28 km/h i snitt det vart exakt 28 km/h! Bra så, nu vila och imorgon någon form av återhämtningspass. Kanske ett Arta ToR som första dagen behöver ta det lugnare imorgon...

Glömde säga att Sa Calobra klättringen igår vart stökig när jag började min klättring upp det var massor med bussar som skulle upp samtidigt så det blev många stopp både ner och upp! Alltså ska man inte köra Sa Calobra på eftermiddagen... Alltid lär man sig något!
Så här vart veckan som gått!

Den gångna veckan
Har fått ihop 246,13 km och 9:09:16 på de tre dagar vi varit här på Mallorca!
Har om allt går väl 4 dagars träning kvar på ön innan vi på fredagen åker hem...

5 kommentarer:

  1. Förstår att du känner dig lite sliten. Bra kört ändå.
    Vi hade storfrämmande på söndagst turen idag.

    SvaraRadera
  2. Jo jag såg det på Strava! ;-)
    Måns minsann...
    Då gick det fortare än vanlig antar jag?

    SvaraRadera
  3. Nej inte igentligen det var på slutet när jag Måns och några till for då märker man att han är stark. Men det vart jag Måns och en kvar sista kilometrarna och jag och Måns dom sista hundra jag ökade farten och Måns hängde med. Tufft men skönt pass i värmen.

    SvaraRadera
  4. Ja du är stark det har jag märkt! :-)
    Bra träning med andra ord...

    SvaraRadera
  5. Ja bra träning vart det 😎😎😅😅😅

    SvaraRadera