28 juni 2016

Cap Formentor!

Efter mycket om och men så blev det till slut Cap Formentor klättringen för mig idag. Men det var inte utan problen kan jag säga. Min Garmin Edge 1000 cykeldator dog för andra gången sedan jag köpte den i våras??? Eller ja den frös den här gången 16 minuter in på passet någonstans i höjd med Port Alcudia skulle jag tro, jag kunde starta om den, men den gick bara i några sekunder så frös den igen, start om samma visa. Så efter en del dividerande hit och dit så bestämde jag mig för en fabriksåterställning av cykeldatorn. Det tar som bekant liite tid och man måste göra alla startup-inställningar men vad hade jag för val liksom?
Fabriksåterställningen verkade göra susen för sedan fungerade den perfekt igen men nu blir det till att reklamera så här kan jag inte ha det!

Cap Formentor och vassvägen till Sa Pobla
 Så det saknas alltså en 16-18 minuter från start som inte kom med i och med fabriksåterställningen... Resten ser ni ovan. Dagens målbild då? Ja att köra hårt upp till fyren i Cap Formentor!
Å kollar jag på Strava så vart det faktiskt den tuffaste av de tre klättringar upp jag gjort under tre års tid!!! Jag persar på precis alla segment upp till Cap Formentor!!! Som det här segmentet!
Jag är 27:a i min ålderskategori av 1481 som laddat upp körningen!

17,5 km Pollenca - Lighthouse
Som sagt pers på i stort sett alla klättringar upp till Cap Formentor. Sedan tog jag det liite lugnare tillbaks till Alcudia. Nedförskörningarna har jag medvetet tagit det vääldigt lugnt för att vara mig inte kört aggresivt i någon serpa över huvudtaget. Tillbaka i Playa de Muro var jag bara tvungen att ta höger i rondellen cirka 200 meter innan den till vårt hotell för att dra på en stänkare till Sa Pobla! Där körde jag på det som fanns kvar i kroppen! Å det verkade vara en del faktiskt! ;-)

Vassvägen till Sa Pobla
Min näst bästa notering, var snabbare förra sommaren då jag körde på 11:09!
Men gott nog vare... Ett grymt bra pass trots ett irriterande datastrul inledningsvis så var det till slut bra riktigt bra.
Tog några bilder uppe vid fyren men cafeet hade inte öppnat så det vart en bar men jag tog några bilder. Vi var totalt 3 cyklister uppe vid fyren när jag var där och vände mer var det inte men mötte säkert en 10-15 st. på väg tillbaks till Alcudia!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar