1 maj 2016

Solodistans

Ensam blir stark! Har precis hittat på det ;-)
Först något trist! Vägen mellan Björsbyn och sinken är avgrävd på 6 avsnitt med början vid bron när man svänger in mot Björsbyn. Jag chansade och det gick men det är grova stenar här och där.
Sedan något kul! Jag mötte massor med cyklister idag massor! Hmm äre bara jag som kör åt fel håll eller? Hihihi!!! :-)
Distanspasset då? Ja vad säger man jag var stark även idag nu med mer vind på näsan men bara gilla läget å kötta på liksom... 120 km på 3:52:40 snittade 31,2 km/h och genererade 227 NPWatt (2,64 w/kg) 126(76%) BPM och 77 RPM TSS på 195,2 säger mig att detta var ett hårt pass!
Jag är extremt nöjd med detta pass kände mig stark rakt igenom inga genomklappningar någonstans...
Klart man var sliten sista milen in i mål men så vadå det vart ju 12 mil!
Det här det bygger styrka och uthållighet till tempoloppen i sommar! :-)

Solodistans!
Flera avsnitt där jag matade på riktigt bra,


Nästa kom efter 55,6 km backen ner till Seletkorsningen och utefter Mockträskvägen,


Det tredje avsnittet strax därpå runt 70 km körda Mockträskvägen runt Boden åter till Sävast,


Å så det sista efter vändningen borta vid Gäddviksbron och hem,


Framför allt den sista slet något så fruktansvärt med 11 mil i benen. Men det gick att mata på som synes. Nu efter stretch och dusch blire strax mat vi ska grilla!
Vilket väder det blev dessutom var rätt kyligt mot kroppen vid 10-snåret när jag startade mitt pass men sista 2 timmarna har varit sköna riktigt sköna om än jobbiga... ;-)
Nu så är träningsveckan slut här kommer totalen för denna vecka,



2 kommentarer:

  1. Bra mängd som vanligt Mazze. Det här blir riktigt bra inför SM och NM.

    SvaraRadera
  2. Ja jag tror det är rätt väg för mig. Grattis till 2 grymt bra tempolopp i Stockholm Tomas! 4:a i bägge loppen var inte illa alls. Ser bra ut för dig också!

    SvaraRadera