26 maj 2016

Morgonpass med några påslag

Mmm! Men först måste jag berätta vad som hände mig i morse när jag kom ut med hojen ur garaget och startade Garmin Edge 1000 klockan. Såg att displayen såg klar ut så jag klev på hojen och tryckte i samma veva på att starta passet, då lät det bara squik från datorn! Så hade den råhängt sig, gick fan inte att få liv i den på något sätt den hade hängt sig med huvudmenyn på gick varken att stänga ned eller starta om eller något?!?!
Jag som gått ut lite i förtid för att kunna dra igång lugnt innan jag började cykla på lite hårdare för att komma till vändet i tid, Danne skulle möta upp från andra hållet.
Shit! Rusade in till datorn, sökte på reset garmin edge 1000 och fick besked om att man skulle hålla intryckt lap och start/stopp knapparna därefter trycka in on-knappen och hålla kvar till dess klockan startade om. Ok den gjorde det efter några sekunder men frös när den skulle ladda kartan??
Fan också! Nå nu gick det i alla fall att använda powerknappen och stänga av den för att på nytt försöka starta den igen. Nuu gick den igång!
Meen den var nu nollställd!!! Alla inställningar, gone with the wind!
Faan börja knappa in land, språk personliga inställningar söka igen enheter som powertap hjulet pulsbandet mm mm! Ser nu att jag trots detta kom igång med passet redan klockan 05.48 vilken tur jag gick ut i tid! Så jag vart bara lite sen han inte upp till skylten Sävastnäs saknades cirka 1 km när vi möttes, det fick duga. Totalen 124(75%) BPM och 224 watt är ok för ett morgonpass.

Morgonpass med två fartintervaller

Sedan så cyklade vi lugnt i 2 minuter innan vi drog på med en 3 minuters all out effort! Å då menar jag ALL OUT! Som synes, det gick på bra här, 137(84%) BPM 425 km/h och 345 watt(4,01 w/kg) 93 RPM i kadens och maxpuls sista 30 sekunderna var 153(93%) BPM!
Från noll till 100% bara så där!


Sedan hade jag ett påslag till Danne hade inte med sig sin Ventoline så hans luftrör var som sugrör antar jag för jag fick köra den andra själva.
Nästan samma effekt men nu halva tiden från första påslaget!


Ok! Ett riktigt bra väcka kroppen-pass detta!
Nu återstår att få till något liknande på eftermiddagspasset.

Till vändningen


Från vändet till Sjukhuset


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar