28 maj 2016

Luleå tempot avgjort!

Första start klockan 12.00 precis innan kom molnen och blåsten så det kändes rent av kallt! Å givetvis när tävligen var klar och alla troppade av då försvann alla moln och solen var åter :-/
Jag var på plats i tid, satte tempohojen på trainern och gjorde mig klar. Gick omkring och pratade med alla till slut var alla anmälda registerade och jag hade lottats att starta som nummer 10 av 15.

Helt ok! Värmde upp 26 minuter innan jag sakta rullade in mot starten. Å så iväg, kände att det var någon form av sida mot/med ut i alla fall enligt som jag tyckte det var. Så här gick det till vändet,

Till vändningen
Höll i bra! Kände mig grymt stark!

Efter vändet mer vind på nosen men det gick fort ändå!

Jag är väldigt nöjd med detta loppet!
Kan inte vara annat, starkt! Maxpuls 156(95%) BPM!
Luleå tempot!

Resultatlistan,
1. Johan Nordlund 30,25
2. Mats Nilsson 31,03
3. Per Landfors 31,11
4. Kent Nilsson 31,17
5. Henrik Blom 31,23
6. Andreas Lundberg 31,35
7. Roger Nordström 32,36
8. Robert Engman 32,41
9. Andreas Larsson 32,48
10. Stefan Senling 32,55
11. Jan-Erik Frilen 33,00
12. Anders Bodin 36,03
Hardy Blom, Roger Larsson och Måns Berglund DNF!


Ett riktigt riktigt bra besked, jag ligger bra i fas med vad som kan förväntas ja till och med över formkurvan från förra året. Nu återstår 2 månaders träning fram till Masters SM som med ännu bättre form kan bli hur kul som helst!!!
Måns DNF var tyvärr att han direkt efter start skulle gå ner i tempoställning och kom åt DI-växeln och då slog in lilla klingan fram som gjorde att kedjan klev över klingan och fastnade!!! Han fick tyvärr inte till kedjan så det vart inget Luleå tempo för Måns idag, otur!
Nästa tävling jag tänkt köra, nationaldagstempot den 6 juni!

2 kommentarer:

  1. Över 300 watt i snitt borde du vara riktigt nöjd med. Detta kommer att bli riktigt bra😊

    SvaraRadera
  2. Ja Tomas det är jag verkligen!
    Ett stort framsteg jag är bättre nu än jag var vid samma tidpunkt förra året. Så vinterträningen har helt klart gett resultat! Nu ska det bli kul med först nationaldagstempot den 6 juni och veckan efter partempo med Måns om han kommer lös den dagen. Sedan Mallorca 24/6 - 1/7! Ska bli riktigt kul!

    SvaraRadera