4 maj 2016

Fartpass 5, 12 och dryga 3 km!

Ja började med en längre uppvärmningssträcka. i runda slängar 10 km/22:30 innan första fartsträckan kom! Danne provade dra en stund men jag märkte att det var för hårt för honom han fick problem att hänga med sedan så jag tog resten av femman. Bra kämpat kompis!! Detta var inget dussinpass! Det vart precis så hårt som jag hade hoppats på å mer därtill, riktigt riktigt hårt rentav!


Sedan 4 km återhämtning innan det var dags igen vid bondgården när vi kom ut på 97:an. Danne kämpade på bra han hade det tufft på första fartsträckan men nu på den andra vare som att han kommit igång bättre nu var han med näästan hela vägen men så var påslaget på slutet av 12 km sträckan grymt hårt hade 152(93%) BPM i puls under de sista 700 metrarna upp till rondellen i Sävast! Danne tackade för sig å drog hem.

Nu körde jag ut till korsningen som tar en upp till Svartbyn och vände där fick vinden rätt i fejan! :-)
Från Svartbykorsningen ner till rondellen i Statoil Gammelstad snittade jag 29,5 km i 8 m/s sydlig motvind inte illa alls!!!
Nåväl nere vid Statoil-rondellen drog jag igång det sista fartpasset!


Så på 21,24 km snittade jag i runda slängar 42,6 km/h på Vengen!!! :-)
Det gillar jag skarpt! Å dessutom kortärmat och kortbent första passet som jag sa!!! Yeeesss!!!
Tog faktiskt några bilder i motvinden i höjd med sjukhuset på väg tillbaks till Gammelstad!


Sliten? Självklart detta var efter 6 mils körning i hårt tempo!

Fartpass!
Maxpuls idag 158(96%) BPM och TSS enligt trainingpeaks 123,6! Bra pass bra tryck och skönt väder. Det blev molnigt i stort sett direkt jag avslutat passet.
Imorgon har jag tänkt mig ett 2-delat pass, första tempopasset för säsongen med Ridleyn på Mockträskvägen äre tänkt runt 12-snåret! Därefter ett eftermiddagspass med Vengen om vädret fortsatt är bra vilket jag verkligen hoppas det är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar