29 april 2016

Ett perfekt fredagspass hem från jobbet!

Jag drog igång med att inledningsvis cykla samma väg tillbaka ja i alla fall fram till färjeläget därifrån valde jag parallellvägen utmed 97:an förbi möbelaffären upp till kommunskylten ute på 97:an där vände jag åter och återvände in på parallellvägen till backen vid möbelaffären. Där körde jag 3 backintervaller i det Strava segmentet som finns där, 300 m och rekordet som för övrigt innehavs av min polare Danne är på 28 sekunder. Jag var givetvis inte i närheten av det med hybriden på 14 kg och klädd i vinterbibs rygga full med kläder mm mm som ni hör massor med ursäkter ;-)
Men jag körde det som gick just idag med den äran,
1:a 57 sek, 22,1 km/h 327 watt(3,80 w/kg) och 133(81%) BPM!
2:a 52 sek 24,2 km/h 401 watt(4,66 w/kg) och 133(81%) BPM!
3:e 52 sek 24,2 km/h 386 watt(4,49 w/kg) och 141(86%) BPM!
Jag blev trött i alla fall :-)
Sedan ner till färjeläget igen innan jag styrde kosan mot Byn. Där tog jag gamla bodenvägen till kyrkbyn vidare ner på mariebergsvägen och hem.

Hem från jobbet
Hade som mål att få ihop 5 mil idag och se det blev det 14 km på morgonpasset och 36,4 km på eftermiddagspasset! Vart 50,46 km och 1:58:04!
1357 km har jag cyklat ihop i april månad med en dag kvar att räkna in då.
Månadstotalen uppe i 49:32:19! Det fattas alltså cirka 28 minuter! Borde jag ju kunna fixa imorgon tycker jag. Så trots 8 sjukdagar så gick träningsmål ihop. Ja nästan i alla fall, inser att ett delmål inte vart uppfyllt, Mallorca där hade jag räknat med 60-70 mil det vart 39,5 mil innan jag vart sjuk inte mer. Men läxan lärd för egen del inte ner så tidigt någon fler gång jag ska hålla mig till majmånad. Dock så åker ju jag och frun ner till Mallorca på midsommarafton som sagt!
Jag får åtta dar med 3-4 timmar cykel varje dag minsann... :-)



Imorgon har vädergudarna lovat att vid 10-snåret hålla cirka 10 grader varmt inte mycket till vindar och växlande molnighet!!! Kan det bli kortbyxa med benvärmare rentav? :-)
Vi får väl se, hoppas på det i alla fall allt eftersom dagen går så stiger värmen till 13 grader i alla fall. Kan rent av bli ett kanonpass det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar