30 april 2016

Distanspass med Danne

Ja kul, Danne följde med. Han är bra för mig för han får mig av någon anledning alltid säger alltid att köra så mycket hårdare. Tack kompis! :-)
Sen så måste havregrynsgröten till frukost i morse ha varit rena mormors honung för mig mina ben var grymma idag inga som helst schakningar. Hade hela tiden tryck i dem, inte ofta man har så här bra ben och känsla rakt igenom ett rätt så tufft distanspass!
Just det ja vi ville släppa förbi 2 bilar som kom bakom oss precis innan Gäddviksbron, varav den andra bilen inte ville köra om oss utan låg kvar bakom så Danne utbrast: Va håller han på med?
Då kör bilen upp jämte oss, Röding!!! Som var på väg ut till Kallax för vidare transport till Mallorca! Jaa jag är inte avis inte nähää då! Ha det bra Fredrik å njut av tillvaron! :-)

Distans älvenrundan
Det vart ett grymt bra pass som jag dels delar in ren distanscykling men också i två fartpass inbakat i distanpasset!
Första fartpasset mellan Gäddvik och Avan, 12,6 km 20:28 36,9 km/h 145(88%) BPM 283 watt(3,29 w/kg) och 86 RPM!
Andra fartpasset mellan Svartbyn och Hem, 24,6 km 42:11 34,8 km/h 132(80%) BPM 245 watt(2,85 w/kg) och 80 RPM!
Hela passet 2 timmar och 30 minuter ganska exakt!
33,1 km/h i snittfart över hela passet 128(78%) BPM bra låg snittpuls med tanke på att jag under dryga 39 km körde på rätt hårt och 256 NP watt(2,98 w/kg) samt 80 RPM i kadens 159,6 i TSS!
Grymt nöjd med passet och känslan när jag kom hem var, helt rätt längd och intensitet på passet idag. Ett riktigt bra distanspass!
Nu till några totaler som skulle klaras av till idag, först Stravas


April Distance Challenge, 1250 km var målet och jag fick ihop 1440 km!
April Climbing Challenge, 5500m var målet och jag skrapade ihop 12471 m!
April Gran Fondo, 115 km var målet och jag cyklade på Mallorca en etapp 159 km!
Så mina 3 Strava utmaningar är klara, med råge!

Nu så till månadstotalen som är en mina egna mål under säsongen, där jag denna månad faktiskt fått ihop hela 52:02:20!!! Alltså 2 timmar över målet och ändå 8 sjukdagar i denna månad, inte illa alls!


Veckototalen får vänta till imorgon det är ju en dag kvar av denna vecka.
Nu så rast vila å mat!
Ser för övrigt att samma fina väder är utlovat imorgon... :-)
Passar på att skicka ett stort stort GRATTIS till Måns som van Smacktempot i Stockholm idag i H50 i hård konkurrens!!!
Super!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar