13 februari 2016

Dagens distanspass uppdelat i 2 delar



Ja jag var tvungen vi skulle hinna in på stan också med flickorna innan de stängde vissa butiker :-/
Så jag hann dra av 100 minuter före lunch å stadsbesöket! Det vart den hårda delen av distansträningen sedan vart det som sagt stan, in på bilaffären och visa flickorna vår beställda nya bil vidare till smedjan för diverse inhandling jag passade på att köpa dubbelsidigt kardborreband! Perfekt att dra fast skyddsplasten på ramen innan jag drar fast hojen i cykelväskan! När det var klart en macka och en kopp kaffe på Espresso House inne på smedjan, besöka svärfar å skotta hans uppfart inklusive plogkarm, sa jag att jag hatar snööö! :-(
Ok tillbaks till stan hämta upp flickorna å så hem, svida om å så andra delen den lättare 40 minuter!
Klart men inte helt lätt ändå tro aldrig det nähä då!
Det var rätt tufft! Men nu så klockan 17 middag på Waldorf!
Sedan slappa!!! Ahhh!

100 minuter distans
Effektfördelning på 100 min passet


40 minuter distans
Första passet, 70 minuter på 268 watt(3,12 w/kg) 139(85%) BPM och 88 RPM i kadens maxpuls under denna del 152(92%) BPM ett tufft distanspass bara det! 28 minuter snittade jag, 285 watt(3,31 w/kg) 143(87%) BPM och 83 RPM i kadens! Som sagt tufft! Genom att jag gick på cykelträningen i stort sett direkt efter snöskottning och frukost så fick jag upp pulsen direkt! Redan efter 10 minuter var den över 130 BPM! Bra konditionsmässigt men inga direkt krispiga ben de var som jag sagt tidigare rätt möra. Men så har jag kört totalt 6 pass snöskottning sedan igår det tar även om man kanske inte tror det. Har ju inte bara skottat min gård utan även svärfars å det var rätt mycket det!

Andra passet mer jämt inga direkta ökningar, mina snöskottarpass hade till nu sugit ganska mycket kräm ur benen. Jag kände att det räckte bra att ligga på,
194 watt(2,26 w/kg) 124(75%) BPM och 107 RPM i kadens!
Dagens totala träningstid, 2:20:08 230,6 watt i medeleffekt 132(80%) BPM i medelpuls och 94,9 RPM i medelkadens! :-)
Nu som jag sagt tidigare återhämtning mat å slappa, kanske en god öl eller två! Yihaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar