11 februari 2016

40 minuter tempo

Blev det på eftermiddagspasset, som jag kom igång lite sent med hade att skotta gården och dammsuga huset också på planeringen för dagen. Men sedan satte jag mig på trainerhojen å började värma upp.


I runda slängar 20 minuters uppvärmning innan jag drog igång en 40 minutare i tempozonen dvs zon 3! Det vart dock både zon 3 och zon 4 innan 40:an var helt klar tom dryga 49 minuter om jag ska slå ihop de båda effektzonerna. Men troligen var jag inne någon minut i zon3 under både upp- och nedvärmning. Vart så här länge i de respektive zonerna,

Tid i effektzonerna
Nästa samma tidsfördelning som imorse ser jag skiljer bara runt minuten på de båda effektzonerna. Jag låg rätt lika om än lägre maxbelastning. Sista 18:27 låg jag på 300 watt(3,49 w/kg) med 142(87%)  BPM i snittpuls och 90 RPM i kadens. Det räcker det är ingen maxning annat än på söndagens CP30 power! Då blire blod, svett å tårar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar