27 november 2015

Ett hårt kombipass som gav både det ena å det andra



Ja så vart det först ett högkadenspass i tjugo minuter! Målbilden var 115 RPM i kadens över dessa tjugo minuter å det klarade jag precis av men så det sved i benen shiit pomfritt!!!
Här låg jag på 53/21 och 53/19 i 10 minuter vardera!

Högkadens
På det laddade jag direkt på med ett 50 minuters pass som började på 53/12 snacka omställning doohh! Från hög kadens å lätt så benen brann till tuuungt å hårt så benen lika förbannat brann! ;-)
Gick alltså från 53/12 till 53/17 var tionde minut å så nedvärmning 10 minuter efter dessa totalt 50 minuter körda!


Snittade ändå under första tjugo minuterna på den tyngre delen av träningen 304 watt(3,54 w/kg)! 50:an gav som synes,
282 watt(3,29 w/kg), 130(79%) samt 91 RPM i kadens!

Dagens eftermiddags pass med både hög kadens å rätt så tung träning!
Trots hyfsat låga 125(76%) BPM i snittpuls över hela passet vare ett rätt så tufft pass ändå. Jag körde på rätt paceat tyckte jag!
Kändes att jag kört hårt i och med att jag började känna mig urlakad på slutet av passet. Middagen var grymt god efteråt kan jag meddela! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar